ماه رمضان بهترین فرصت برای پاک شدن است
معصومه سادات صادقی، مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س)، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به راههای بهره مندی از ماه مبارک رمضان، گفت: در این ماه دربهای آسمان از طرف خدواند متعال بر روی مؤمنان گشوده میشود و از این طریق مسلمانان میتوانند با پروردگارشان ارتباط قبلی بیشتری برقرار کنند.
لزوم توجه و تدبر در معانی و مفاهیم قرآن
وی افزود: برای بهره مندی بیشتر از ماه مبارک رمضان در سیره اهل بیت، روایتها و بزرگان دینی به مسلمانان توصیه بسیاری مبنی بر تلاوت قرآن کریم کردهاند البته زمانی تلاوت قرآن مطلوب خواهد بود که قرآن با تدبیر خوانده شود و همچنین کلمات الهی در قرآن مجید فهمیده شود.
مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س)، بیان داشت: البته برای متوجه شدن بهتر کلمات الهی میتوان به کتابهای ترجمه و تفسیرهای کوتاهی که از قرآن وجود دارد مراجعه کرد، خوشبختانه در سالهای اخیر به لطف خداوند کتابهای مربوطه گسترش یافته که با مطالعه این کتابها میتوان به مضمون آیات توجه بیشتری کرد و از این طریق ارتباط عمیقتری را با قرآن داشت.
توبه و استغفار به درگاه پروردگار
صادقی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه توبه و استغفار به درگاه پروردگار عالم است، خاطر نشان کرد: پیش از وارد شدن به ماه رمضان لازم است که توبه صورت گیرد تا انسان مورد رحمت خداوند قرار گیرد.
وی درباره انس و خلوت کردن با خداوند در ماه مبارک رمضان، ابراز کرد: برای انس بیشتر با پروردگار در این ماه میتوان از کتابهای دعا همچون صحیفه سجادیه و دعای ابوحمزه ثمالی و دعای افتتاح بهره برد، همچنین امام صادق (ع) در روایتی فرمودند دعای سحر در شبهای ماه رمضان خوانده شود.
مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) افزود: با توجه به اینکه دعای ابوحمزه ثمالی طولانی است که میتوان از ابتدا تا انتهای ماه مبارک فرازهای از آن را تقسیم کرده و مطالعه کرد، چرا که برای خواندن دعاها باید به معرفت و معنای آن دقت و توجه داشت.
صادقی ابراز کرد: در این ماه انسان نهایت استفاده را برای پاکسازی و خودسازی باید انجام دهد که بخشی از راههای آن تلاوت قرآن، دعا و تضرع، دستگیری از نیازمندان و مستمندان است تا از این طریق بتواند خالص شود.
مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س)، خاطرنشان کرد: در واقع یکی از مسائل مهم در این ماه خالص و ناب شدن است که البته باید تا ماه رمضان سال آینده آن را ادامه داد تا به بزرگ ترین اهداف که همان تقوا است دست یافت./302/807/ب1