۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۴۳۳۱۸۱
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی:

گرایش به سبک ها و مدهای نابهنجار سبب کمرنگ شدن حجاب در جامعه شده است

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌از‌‌منکر خراسان رضوی ژگفت: افزایش گرایش به سبک ها و مدهای نابهنجار از طرف دختران و بانوان سبب شده است که حجاب در جامعه کمرنگ شود.
امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، عبدالله ارجائی، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی شنبه‌شب در نشست هم‌اندیشی فرهنگ عفاف و حجاب در سالن اجتماعات نمایشگاه بین‌المللی در حاشیه برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به تعریف عفاف و حجاب پرداخت.

 

وی با اشاره به این که عفاف و حجاب دو واژه‌ای هستند که همواره همراه هم و در قالب مترادف می‌آیند، اظهار کرد: این در حالی است که این دو کلمه در معنا تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند.

 

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی عفت را پاکدامنی و پارسایی تعریف کرد و افزود: حجاب در بالاترین حد خود، یکی از مصادیق عفاف محسوب می‌شود و در حقیقت حجاب را می‌توان عفت در پوشش عنوان کرد و باید بین این دو تفاوت قائل شد.

 

وی درادامه بر ایجاد گفتمان مشترک میان تشکل‌های عفاف و حجاب همراه با مردم را مهم‌ترین اصل در جامعه برای ارتقای حجاب و عفاف دانست و گفت: برگزاری و استمرار چنین جلساتی که همراه با کسب یک نتیجه مطلوب برای بررسی وضعیت عفاف و حجاب در جامعه باشد فعالیت بسیار خوب و پسندیده‌ای است.

 

ارجائی با اشاره به این که موافق کم‌رنگ شدن حجاب در جامعه نیستیم، بیان کرد: با وجود این که قشر کمی از بانوان به حجاب توجه خاصی ندارند اما هرکدام از آن‌ها در این سرزمین زندگی می‌کنند و نباید برای حجاب یا بی‌حجاب در این سرزمین خط‌کشی خاصی قائل شد.

 

وی با بیان این که کمبود برنامه‌های مبتنی بر آمایش سرزمین، عدم استمرار برنامه‌هایی با موضوع حجاب ازجمله موضوعاتی است که باید در راستای استراتژی جذب مردم به رعایت عفاف و حجاب مورد بررسی قرار گیرند، افزود: افزایش و گسترش فشار رسانه‌ها به‌ویژه فضای مجازی، گسترش تغییرات سبک زندگی، افزایش گرایش به سبک‌ها و مدهای نابهنجار، رشد صنایع فرهنگی نابهنجار در جامعه، عدم ساماندهی شبکه‌های اجتماعی و عدم وجود مکانیسم‌های تشویقی از جمله دیگر موضوعات است.

 

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌از‌‌منکر خراسان رضوی تعمیق شناخت و توسعه باورمندی به عفاف را نخستین راهکار رعایت عفاف و حجاب در میان مردم دانست و اضافه کرد: ارتقای حساسیت و بینش همراه با توسعه و بهبود روش‌های تبلیغ ازجمله دو راهکار دیگر برای ارتقای حفظ و رعایت عفاف و حجاب در جامعه است.

 

وی در ادامه با انتقاد از تغییر سبک زندگی گفت: افزایش گرایش به سبک ها و مدهای نابهنجار از طرف دختران و بانوان سبب شده است که حجاب در جامعه کمرنگ شود.

 

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌از‌‌منکر خراسان رضوی بر لزوم تشکیل خانه عفاف و حجاب در این استان برای گرد هم جمع شدن تشکل‌های عفاف و حجاب در خراسان رضوی تأکید کرد و گفت: برای ریشه یابی درباره علل کمرنگ شدن حجاب و دستیابی به راهکارها تشکیل این مرکز ضروری است./202/934/ب1

ارسال نظرات