۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۴۳۳۵۰۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

حقیقت جهان بر اساس شعور استوار است

خطیب مشهور استان تهران با اشاره به حقیقت قرآن گفت: هر ذره عمل نیک و بد انسان در جهان بازتاب دارد، بافت باطنی جهان براصل شعور، استوار است
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد برجسته حوزه علمیه عصر دوشنبه 31 خرداد در مسجد امیر(ع)، گفت: انسان‌های فهیم خردمند، که توفیق فهم مسائلی را پیدا کرده‌اند همواره به حقیققت قرآن توجه دارند و بر این اصول پایبند هستند، بر اساس آیات و روایات دنبال خیر و عمل صالح هستند با تمام وجود از هر شر و بدی پرهیز می‌کنند.

 

وی افزود: حقیقت قرآن در مورد جهان، به این معنا است که بافت جهان تنها از عناصر مادی اکسیژن، دی‌اکسید‌کربن و هیدروژن تشکیل نشده است بلکه بافت باطنی جهان بر اساس شعور می‌باشد.

 

خطیب مشهور استان تهران با اشاره به روایتی ازحضرت محمد(ع)، بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام فرموده‌اند؛ انسان‌‌های فهیم به خصلت تواضع و فروتنی آراسته شده اند تواضع به خداوند، که به معنای اطاعت از خواسته‌های خداوند است تواضع به مردم در جهت خدمت به فرودستان خصلت انسان‌های فهیم است.

 

استاد برجسته حوزه علمیه درباره شعور باطنی جهان، ابراز داشت: انسا‌ن‌های خردمند سایه شعور را بر کل کائنات همیشه احساس می‌کنند، جهان باشعور به گونه‌ای سازمان‌دهی شده است که کوچکترین عمل خیر و بد انسان دارای عکس‌العمل است.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان پیرامون موضوع فهم زیستن، تأکید کرد: عالمان و تحصیل‌کردگانی در سطوح مختلف جامعه داریم که فهم چگونه زیستن را یاد نگرفته‌اند، انسان‌های عاقل که با قرآن مانوس هستند حقیقت چگونه زیستن را از قرآن آموخته‌اند.

 

کارشناس برجسته مسائل مذهبی با اشاره به موضوع گناه، اظهار داشت: خداوند در قرآن مجید می‌فرماید هلاکت و عذاب سختی برای گناه‌کاران یک قوم در نظر گرفته شده است که با هم در گناه شریک هستنند.

 

وی گفت: انسان‌های دین‌دار و باتواضع نسبت به بقیه افراد محبت بیشتری را به سوی خود جلب می‌کنند، مردم هرگز انسان‌های متکبر را دوست ندارند، محبت مردم با دین‌داری جلب می‌شود.

 

استاد برجسته حوزه علمیه در پایان گفت: بخل یکی از صفت‌های مطرود و نهی شده اسلام است، انسان‌های بخیل هرگز مفهوم کار خیر و زیبایی زندگی را درک نخواهند کرد./۸۵۶/202/ب2

ارسال نظرات