۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۹
کد خبر: ۴۳۳۷۹۰
اسماعیلی:

هر کدام از اهل بیت مظهر یکی از اسماء حسنای الهی هستند

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: کسی نباید این تصور را داشته باشد که پس از مرگش وصیت کند تا به فقرا رسیدگی شود، هرکس باید سعی کند در رفع نیازهای مادی دیگران و رفتار کریمانه و بزرگوارانه همانند امام حسن مجتبی(ع) باشد.
محسن اسماعیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه یک سیما پخش شد، با اشاره به فضائل امام حسن مجتبی(ع) گفت: بر اساس معارف دینی همه ائمه طاهرین(ع) نور واحد هستند یعنی همه آن ها در فضائل همانند یکدیگر بوده و هیچکدام در هیچ بخشی نقص و کمبودی ندارند.

 

وی افزود: با این وجود هر کدام از اهل بیت(ع) مظهر یکی از اسماء حسنای الهی هستند و در یک چیز شهره شده اند، امام حسن مجتبی(ع) به حق شهره شدند که کریم اهل بیت(ع) هستند یعنی ایشان از نظر کرم، لطف و دستگیری از دیگران غوغا کرده اند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دست دهنده حضرت هنوز با گذشت سال ها برای نیازمندان به سرعت گشوده می شود، اظهار داشت: امام حسن(ع) مشکل گشا هستند، ایشان چند بار تمام اموال خود را بین فقرا تقسیم کردند.

 

وی ادامه داد: این کار بسیار بزرگی است، گاهی می گوییم انسان به نیازمندان کمک می کند اما این که انسان هرچه که دارد بدهد، خود را فقیر کرده و فقرا را بی نیاز کند کار بسیار بزرگی است، آیا اکنون کسی چنین روح بزرگی دارد که بتواند این کار را انجام دهد.

 

اسماعیلی با بیان این که حتی دشمنان امام حسن مجتبی(ع) درباره کرامت ایشان گفته اند، ابراز داشت: حضرت در برخورد با کسی که به ایشان و پدرشان اهانت کردند نیز با روی باز و با اکرام برخورد کردند، گفتن اینگونه موارد دشوار است چه برسد به این که انسان بخواهد در این زمینه عمل کند.

 

وی عنوان کرد: ما به عنوان شیعیان امام حسن مجتبی(ع) نمی توانیم همانند ایشان عمل کنیم اما می شود که هر انسانی در حد خود به فقرا و نیازمندان کمک کند، اگر می بینیم دیگران به ما محتاج هستند این خود از نعمت هایی است که خداوند متعال در اختیار انسان قرار داده است.

 

عضو حقوقدان شورای نگهبان خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان در نهج البلاغه می فرمایند خداوند به برخی نعمت هایی و دارایی هایی می دهد که اگر در جای مورد نیاز و لازم استفاده کنند خداوند بر آن می افزاید اما به جا استفاده نشود در عرض نابودی قرار می گیرد.

 

وی اضافه کرد: کسی نباید این تصور را داشته باشد که پس از مرگش وصیت کند تا به فقرا رسیدگی شود، هر کس باید وصی خود باشد یعنی هرکاری را که دوست دارد بازماندگان او انجام دهند باید خودش انجام دهد، هرکس باید سعی کند در رفع نیازهای مادی دیگران و رفتار کریمانه و بزرگوارانه همانند امام حسن مجتبی(ع) باشد./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات