۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۴۳۴۰۰۰
آيت الله ايماني:

امنيت اخلاقي جامعه نيازمند پايش و بازرسي مستمر است

نماينده ولي فقيه در استان فارس با بيان اين كه تأمین امنیت در بعد مرزها، فضای فکری، فضای اخلاقی و سایر ابعاد وظیفه گردانندگان امور است، گفت: امنیت اخلاقی جامعه نیاز به پایش و بازرسی مستمر دارد.
آيت الله ايماني

به گزارش خبرگزاري رسا در فارس, آیت‌الله اسدالله ایمانی روز گذشته به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع مدیران، کارکنان و قضات دستگاه قضایی استان فارس گفت: امیدواریم فضایی در جامعه به وجود آید که چهره‌های بلند مانند آیت‌الله بهشتی فراوان و اثرگذار موجود باشند.

وی افزود: ماه مبارک رمضان یک پیوند عمیق و ناگسستنی با قرآن و دعا دارد و هر دو از یک جنس هستند دعای موجود جامعه تشیع که از مکتب اهل‌بیت صادرشده همان محتوای قرآن است و تمام ادعیه اهل‌بیت مستند قرآن دارد که ماه مبارک رمضان با هر دو پیوند خورده گویا خداوند متعال بنا دارد به ما بگوید اگر روزه‌داری کمال روزه در ارتباط با قرآن و دعا است و قرآن و دعا به روزه شما ارزش می‌دهد.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: آنچه روزه را به روزه راستین بدل کرده و روزه‌دار را به آنجا می‌رساند که انفاس او تسبیح و حتی خواب وی عبادت باشد وقتی است که صوم در پیوند با قرآن و دعا باشد و ازاین‌جهت ایام صیام فرصتی غنیمت و سفره‌ای گسترده است.

وی خاطرنشان کرد: ما میهمان سفره خداوند هستیم و میزبان کریم عادت ندارد میهمان دعوت کرده و ابزار پذیرایی فراهم نسازد و به ما دستور داده‌شده از فضل خدا در ماه رمضان بخواهید که امکان ندارد در این ماه خواسته شود و پاسخی نیاید.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس بیان کرد: ارتباط با قرآن و دعا به‌ویژه برای کسانی که بر مسند قضا هستند ضرورت دارد که مسندی سخت و لغزشگاهی غریب است و اگر لطف پروردگار نباشد چه بسیار طوفان مهیب انسان را از راه به در ببرد و مسیر زندگی او را تغییر دهد.

وی تصریح کرد: این شغل و مسئولیت نیاز به مصونیت دارد چنان‌که پزشک و پرستار با بیمار آلوده سروکار دارد و اگر مراقبت نکند امکان سرایت بیماری وجود دارد و ازاین‌رو سفره ماه مبارک رمضان برای مصونیت‌بخشی از طریق قرآن و دعا مغتنم است.

آیت‌الله ایمانی سپس اظهار داشت: فارس نسبت به 10 سال قبل استان از همه جهات رشد داشته به‌ویژه آن‌که روزگاری فارس از نظر جرائم سنگین رتبه نخست کشور را داشت و امروز از آن جرائم خشن کمتر اثری مانده که اگر باشد باقدرت قانون و ضابطین دادگستری شکسته شده مایه عبرت دیگران می‌شود و این نعمتی از نعمات الهی است.

امام‌جمعه شیراز متذکر شد: هنوز با وضعیت مطلوب فاصله‌ داریم اما شعائر اسلامی در بستر شکل‌گیری است چنانکه امروز دفاع از امنیت اخلاقی و امربه‌ معروف و نهی از منکر در کشور و استان مدنظر قرار گرفته است.

وی یادآور شد: قانون امر به‌ معروف و نهی از منکر در پیچ‌ و خم قرار گرفت اما در انتها با تائید هیأت حل اختلاف محقق شد و گاهی البته این بگو مگوها از سطوح بالا به جامعه تسری می‌یابد و باید توجه داشت که همه امور اجتماع با امر به ‌معروف و نهی از منکر به مسیر صحیح بازمی‌گردد و نباید به هیچ بهانه دچار افت و تنزل شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با تأکید بر اینکه تأمین امنیت در بعد مرزها، فضای فکری، فضای اخلاقی و سایر ابعاد وظیفه گردانندگان امور است، گفت: این مسئله مصوب قانون اساسی و مورد تصریح قرآن است که اگر امنیت قضایی نباشد هزار اعتراض از عرصه‌های مختلف نیازمند بازرسی بلند می‌شود و از همین جهت گروه‌های بازرسی باید فعال باشند چنانکه به‌عنوان‌مثال سراغ مراکز عرضه مواد غذایی می‌روند و امنیت غذایی را حفظ می‌کنند، باید توجه شود که امنیت اخلاقی کمتر از امنیت غذایی نیست و نیاز به پایش و بازرسی مستمر دارد.

وی با ذکر مثالی از اهمیت تذکر و اجرای فریضتین اضافه کرد: مجموعه‌هایی که زیرزمین‌ها برای مد و لباس ناهنجار تبلیغ کرده و با دستور گرفتن از آن‌سوی آب آن را به خیابان می‌آورند باید مورد برخورد قرار گیرند در منابع فقهی بر حریم مرد و زن تأکید شده و چگونه است در باغ‌ها مرد و زن نیمه عریان به نام عروسی یا جشن‌های خانوادگی مجتمع می‌شوند.

امام‌جمعه شیراز افزود: اسلام می‌داند هیچ‌گاه گناه در جامعه صفر نمی‌شود و به‌ هر حال به سبب تربیت خانوادگی و مسائل اجتماعی گناهکار همواره در جامعه هست اما ظاهر جامعه باید پاک شود چنانکه اگر کسی در پستوی خانه غذا خورد مورد تجسس قرار نمی‌گیرد اما اگر یک لیوان آب را در ملأعام بخورد باید شلاق زده شود چون حریم جامعه را شکسته است./919/102/ب3

ارسال نظرات