۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۴۳۴۰۰۴
آيت الله ملك حسيني تأكيد كرد؛

استفاده از ظرفيت روحانيت در فعاليت هاي فرهنگي مساجد

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: بسیاری از متصدیان فرهنگی نمی خواهند متوجه شوند و به خود بقبولانند که روحانیون می توانند کمک رسان جامعه باشند.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاري رسا از فارس،‌ آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: در برخی از کانون ها فقط به اندازه سخت افزار بسنده شده است، فرصتی محسوب می شود اما فعلیتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از نقاط کانون ها، کانون و مدار جامعه هستند اما از لحاظ فیزیکی هم امکانات ندارند و باید با هم افزایی در کانون ها کار انجام شود، بدین منظور که تجربه کانون های فعال را باید به کانون های کمتر فعال تزریق کرد، اظهار داشت: به نظر من کلمه هنری را از سجل برنامه های کانون ها حذف کنید چرا که برخی از هنر به دنبال مصداق هایی هستند که جذابیت هایی دارد اما شاید به مسجد ربطی نداشته باشد و هنر در کشور صاحب دارد، صاحب آن هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدير مدرسه خان شیراز با تاکید بر اینکه برخی موقع کانون ها با روحانیون مساجد ارتباط ندارند، اضافه کرد: باید بتوانید طرح «خانه، مدرسه، مسجد» را به اجرا برسانید، این طرح جز طرح های آموزش و پروش است.

آیت الله ملک حسینی با اشاره به اینکه بسیاری از ضعف کانون ها ناشی از نبود دلسوزی نیست، ناشی از معرفی کم است، افزود: اگر طرح های خوب به آنان ارائه شود موفق خواهند بود و اگر پای یک روحانی جوان را با اجازه امام جماعت به کانون باز کنیم آنان می توانند به عنوان نطقه عطفی کمک رسان باشند، این حرکت را هیئت امنا و سایرین نمی توانند انجام دهند.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری این مطلب که ظرفیت کانون یک ظرفیت عظیم است، اظهار داشت: زیاد نباید به بحث سخت افزار توجه خود را معطوف کنید، باید از دل تجربه های کانون های موفق مطالبی استخراج کرد و به دیگر کانون ها ارائه داد.

آیت الله ملک حسینی با اشاره به اینکه در جامعه ای که روحانی باشد نیاز به ساخت زندان، توسعه دادگستری و شهربانی نیست، افزود: بسیاری از متصدیان فرهنگی نمی خواهند متوجه شوند و به خود بقبولانند که روحانیان می توانند کمک رسان جامعه باشند.

وی ضمن اشاره به اینکه رویکرد امروز به سمت حذف برخی از جایگاه های فرهنگی جامعه است، افزود: تلاشتان را بیشتر کنید تاهیچ فردی نتواند به کانون های مساجد دست بزند و آن را حذف کند./919/102/ب3

ارسال نظرات