۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۴۳۴۰۷۰
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

مشارکت روحانیان در طرح تفسیر کوتاه مساجد آذربایجان شرقی

مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان شرقی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان طرح قرآنی تفسیر کوتاه بر پایه تفسیر جزء چهارم قرآن کریم در مساجد آذربایجان شرقی برگزار می شود.
محمد هادی نیا

محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنر مساجد استان آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همزمان با ماه مبارک رمضان طرح قرآنی تفسیر کوتاه بر پایه تفسیر جزء چهارم قرآن کریم به همت روحانیان و فضلای حوزوی استان در کانون های مساجد آذربایجان شرقی برگزار می شود.


وی با بیان این‌که این طرح با محوریت جزء چهارم قرآن کریم و متشکل از ۳۸ کلاس در کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در حال اجراست، خاطرنشان کرد: این طرح تا 18 تیر ادامه خواهد داشت که در نهایت آزمون سراسری استانی روز یکشنبه(۲۷تیر) برگزار می شود.


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنر مساجد استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که شامل ۲۰ سوال چهارگزینه ای به صورت همزمان از سایت اعلامی دبیرخانه میان نفرات منتخب مرحله کانونی برگزار خواهد شد، گفت: برگزیدگان و منتخبان استانی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.


هادی‌نیا با بیان این‌که این طرح جزو برنامه های شاخص اوقات فراغت بوده و از کانون های مجری این طرح حمایت خواهد شد، گفت: کتاب ارسالی به کانون های مجری در قالب ۳۰ درس(شامل نکات مهم آیات، معنی لغات، ترجمه و تفسیر آیات و آزمون جداگانه از هر درس)، خلاصه نکات درس های اول تا چهاردهم و شانزدهم تا بیست و هشتم است.


وی با اشاره به این‌که طرح تفسیر کوتاه شامل ۳۰ درس از آیات جزء چهارم قرآن کریم است که در هر کانون بصورت ۳۰ جلسه ۳۰ دقیقه ای برگزار می شود، ادامه داد: به منظور برگزاری طرح، کتاب تفسیر کوتاه و مسابقه قرآنی بر پایه جزء چهارم قرآن توسط ستاد عالی آماده سازی و به آدرس کانون های مجری ارسال شده است.


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنر مساجد استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: کانون های مجری موظفند اسامی ۲ نفر از منتخبین کانونی طرح را به منظور برگزاری آزمون سراسری استانی تا روز دوشنبه(۲۲تیر) به دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان معرفی کنند.


هادی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد برای جذب جوانان به این اماکن امن الهی خاطرنشان کرد: طرح اوقات فراغت با عنوان «آسمانی ها» در تابستان سال جاری در کانون فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی اجرا می شود./935/302/ب3

 

ارسال نظرات