۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۴۳۴۷۷۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

عدالت علوی در جامعه اسلامی نهادینه شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امام علی(ع) را نماد عدالت خواهی و ظلم ستیزی در جهان معرفی کرد و با بیان این که سیره علوی بهترین الگو برای جامعه بشری است، گفت: باید تلاش کنیم تا عدالت علوی در همه بخش های جامعه اسلامی نهادینه شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران امشب در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت امام علی(ع) در امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد، شب زنده‌داری را یکی از اعمال نیک لیالی قدر دانست و اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) در شب‌های قدر فرزندان خود را بیدار نگه می‌داشت تا از معنویت این لحظات بهره‌گیری کنند.

 

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که درهای رحمت الهی در شب‌های قدر باز است و همه مسلمانان می‌توانند از این فرصت الهی استفاده کنند، تصریح کرد: باید برای گذشتگان خود طلب مغفرت کنیم و برای آنها صلوات بفرستیم چون آنها موجب آشنایی ما با اسلام شدند.

 

حجت الاسلام علیزاده به تشریح ارزش و منزلت لیالی قدر پرداخت و اظهار داشت: تعیین سرنوشت انسان ها در گرو همت و تلاش انسان ها است، هر چقدر این همت در زندگی دنیوی و اخروی بیشتر باشد به همان اندازه در تعیین سرنوشت نیز مؤثر است.

 

وی استجابت دعا را نیازمند بسترسازی مناسب دانست و اظهار داشت: دعا زمانی مؤثر است که زمینه استجابت دعا در انسان ها فراهم شود در واقع زمانی توبه ما پذیرفته می شود که زمینه پذیرش توبه را در خود ایجاد کنیم.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که قرآن بهترین کلام خدا به عنوان دستورالعمل زندگی برای انسان در شب قدر نازل شده است، تصریح کرد: قرآن سعادت انسان ها را تکمیل می کند به شرطی که پایبند به این دستورالعمل بوده و قرآن را در رأس امور خود قرار داده و زندگی مان بر اساس دستورات قرآنی باشد.

 

وی به فلسفه شهادت حضرت علی(ع) در شب های قدر اشاره کرد و افزود: فضیلت شب های قدر به جهت شهادت حضرت علی(ع) نیست اما منزلت شب قدر با نام و جایگاه حضرت علی رونق بیشتری می یابد.

 

مدیر کل اوقاف مازندران، فلسفه شب قدر را ارتباط با خدا و توبه به درگاه او برشمرد و بیان داشت: با توجه به اینکه مسجد، خانه خدا و بهترین و مقدس ترین مکان روی زمین است، بهتر است بنده خدا، کلام خدا را در خانه خدا قرائت کند.

 

وی، امام علی(ع) را نماد عدالت خواهی و ظلم ستیزی در جهان معرفی کرد و با بیان این که سیره علوی بهترین الگو برای جامعه بشری است، گفت: باید تلاش کنیم تا عدالت علوی در همه بخش های جامعه اسلامی نهادینه شود.

 

حجت الاسلام علیزاده این امام همام را انسانی بی‌‌نظیر در تاریخ دانست و با بیان این که مسیحی‌ها با شیعیان هم‌عقیده هستند و کتاب‌های بسیاری درباره حضرت علی(ع) نوشته‌اند، افزود: امام علی (ع) تنها نسخه انسان والا در آفرینش است و مانند ایشان در غرب و شرق عالم دیده نشده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، نحوه حکومت داری حضرت علی(ع) اشاره کرد و ادامه داد: اگر منشور حکومتی آن حضرت در بخش های مختلف جامعه ما نهادینه و اجرایی شود بسیاری از مشکلات امروز کشور حل خواهد شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امام علی(ع) در دفاع از حق مظلومان همتایی ندارد، بیان داشت: آن حضرت از همه ظرفیت های موجود به منظور احقاق حق فقرا و مستضعفان استفاده کردند. 

 

وی با تأکید بر این که امام علی(ع) در مسیر نیکی ها و حق و حقیقت حرکت کرده است، بیان داشت: این امام همام از ویژگی های برجسته ای برخوردار بوده که سبب رسیدن به این مقام گرانقدر شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: علی(ع) با فطرت توحید به دنیا آمد و هرگز به سوى بت روى نیاورد و هیچگاه به بتى سجده نکرد و در ایمان هم بر دیگران پیشی گرفت و تولد عقلانى خود را با اسلام آغاز کرد.

 

وی، عدالت را یکی از خصوصیات بارز حضرت علی(ع) دانست و بیان داشت: آن امام همام به عنوان مظهر عدل الهی بر روی زمین بودند و در مورد در زندگی و شخصیت امیرمؤمنان، واژه و مفهوم «عدالت» برجستگی خاصی دارد.

 

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: با ژرف‌اندیشی‌ در سیره‌ نظری‌ و عملی‌ امام‌ علی(ع) این‌ واقعیت‌ مشهود است‌ که‌ از نظر ایشان‌ «عدالت»، رمز بقا و ترقی‌ نظام‌ سیاسی‌ و ضامن‌ ثبات‌ و امنیت‌ واقعی‌ و منافی‌ خشونت‌ بی‌جا در تعامل‌ حکومت‌ و مردم‌ است‌.

 

وی با بیان این که وجود امیرمومنان، شخصیت او، تربیت او، اوج مقام او، و بعد نصب او به خلافت، این مظهر عدل الهی است، ادامه داد: این درحالی است که عدالت به معنای انسانی آن هم به صورت کامل متجلی است. 

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: حضرت علی(ع) قهرمان مبارزه با نفس بود و ما هم باید در میدان مبارزه بر نفس خود پیروز و چیره شویم و مغلوب خواهش های نفسانی و شیطان های درونی و زرق و برق این دنیا و تجملات آن نشویم. 

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که جامعه ما جامعه علوی است یادآور شد: باید خصلت های ویژه امام علی(ع) همچون صداقت، جوانمردی، وفای به عهد، کمک به مظلومان و برقراری عدل و داد بیش از گذشته وارد شویم.

 

وی ادامه داد: صداقت و راستگویی، امانت و وفای به عهد و جوانمردی، دوری از گناه، اقامه نماز، خدمت به مردم و محرومین و بینوایان در دفاع از مظلوم و دشمنی با ظالم از مشخصه های بارز امام علی (ع) بود که برای پیرو علی بودن باید این سیره و روش زندگی این امام بزرگوار را در زندگی رعایت کنیم.

 

حجت الاسلام علیزاده پرداختن به زندگی حضرت علی(ع) را نیازمند نگاهی اجمالی به فصول زندگی آن حضرت دانست و گفت: باید حاصل و دستاورد محصولی که بخواهیم از زندگی علی(ع) بگیریم و مظلومیت علی و چالش هایی که علی در حکومت داشت را مورد بررسی قرار دهیم.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که در ایام مظلومیت حضرت علی(ع) باید فکر خودمان را اصلاح کنیم و راه و رسم زندگی را تغییر دهیم، اظهارداشت: تحول فکری نیاز امروز جامعه شیعی است که با پیروی از سیره علوی محقق می شود.

 

وی با تأکید براین که باید تلاش کنیم و تصمیم جدی بگیریم که ادامه دهنده راه علی باشیم و این تنها با یک تصمیم شیعیانیه امکان پذیر خواهد بود، خاطرنشان کرد: باید در این شب ها به خود قول دهیم که مثل علی و یاران علی باشیم.

 

حجت الاسلام علیزاده با تاکید بر این که کلام امام علی(ع) دریای بیکران معارف الهی است، گفت: انسان همواره باید در تلاش باشد تا بهره گیری از کلام و سخنان نورانی مولای متقیان زندگی خود را در مسیر سعادت و تعالی قرار دهد./202/1317/ب1

ارسال نظرات