۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۴۳۵۰۲۷
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

رحمت الهی بر بندگان در شب قدر فراگیر می‌‌شود

حجت الاسلام موسوی با بیان این‌که درهای رحمت الهی در شب قدر بر همه بندگان باز است، گفت: تصمیم و عزم جدی بر ترک گناه داشته باشیم و آینده خود را در شب قدر تضمین کنیم.
حجت الاسلام سید موسی موسوی

حجت الاسلام سید موسی موسوی، دبیر علمی کمیته های تخصصی مدارج علمی حوزه های علمیه، در گفت ‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه براساس آیه «لیله القدر خیر من الف شهر»، شب قدر در بین شب‌ها دارای فضیلت بسیار مضاعف است، ابراز کرد: به جهت انتساب این ماه و این شب به خداوند متعال و همچنین نزول قرآن در این ماه، بهانه‌ای فراهم شده است تا ما بتوانیم از معنویت و فضیلت آن بهره بگیریم.

 

وی ادامه داد: شب قدر شبی است که درهای رحمت الهی برای همه بندگان باز است و در این شب ملائکه و روح بر امام نازل می شوند و شبی است که مقدرات و اعمال در این شب مشخص می شود.

 

کارشناس امور خانواده با اشاره به اینکه رسیدن به معنویات در شب قدر به صورت راحت تری ممکن است، بیان کرد: در شب های دیگر این کار کمی مشکل است، شب قدر را گویند «خیر من الف شهر» یعنی می توان در شب قدر کاری انجام داد که اثر آن هزار ماه باقی بماند.

 

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: اگر کسی ابتکار و فعالیتی می خواهد انجام دهد در شب قدر انجام دهد که هزار ماه اثر آن باقی بماند و می توان تصمیمی درست در این شب بگیرد که بتواند آینده هزار ماه یا بیشتر از آن را تأمین کند.

 

معنویت گرایی به معنای رهبانیت نیست

وی با بیان اینکه باید تصمیمی همانند تصمیم حر در این شب گرفته شود، گفت: قرآن به سر گرفتن و خواندن دعاها در این شبها اثر دارد ولی فضیلت کامل شب قدر نیست؛ بنابراین باید تصمیم و عزم جدی برای ترک گناه گرفت و آینده خود را تضمین کنیم که این فضیلت شب قدر است.

 

محقق و پژوهشگر دینی افزود: در اسلام معنویت گرایی و گرایش به معنویت وجود دارد ولی باید دقت شود که معنویت گرایی به معنای رهبانیت نیست اگر معنویت گرایی را به معنای رهبانیت ترجمه کنیم خیلی از مشکلات ما حل نمی شود.

 

وی ادامه داد: باید در مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مسائل مختلف اجتماعی به عنوان یک مسلمان دخیل باشیم و معنویت گرایی به معنای رهبانیت نمی تواند این مشکلات را حل کند.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه باید معنویت گرای را به این معنا داشته باشیم که در تمام حوزه های زندگی خود اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی نگاه دینی و نگاه الهی به مسائل داشته باشیم، ابراز کرد: اگر معنویت گرایی را به این معنا بدانیم که در همه مسائل و شئونات زندگی ما دین حاکم باشد و دینی عمل کنیم این دین گرایی می تواند راهگشا باشد.

 

وی در پایان گفت: اگر معنویت گرایی را به معنی رهبانیت بدانیم هیچ تاثیری در حل مشکلات نخواهد داشت و نه تنها باعث پیشرفت و ارتقای بشریت نمی شود بلکه منجر به تنزل و افت مسلمانان از جایگاه حقیقی خود هم در جامعه و هم در نزد خدا می شود./875/ت302/ی

ارسال نظرات