۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۴۳۵۴۸۷

بزرگداشت هفتمین سالگرد عروج آیت‌الله شیخ مرتضی انصاری در اهواز برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت هفتمین سالگرد عروج آیت‌الله شیخ مرتضی انصاری با حضور اقشار مختلف مردم و علما در اهواز برگزار می شود.
مراسم سالروز ارتحال امام خمینی در نجف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به مناسبت هفتمین سالگرد عروج آیت‌الله شیخ مرتضی انصاری مراسم بزرگداشتی با حضور اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون فرداشب در اهواز برگزار می‌شود.

 

این مراسم روز جمعه یازدهم تیرماه از ساعت 22:30 در مرکز علمی فرهنگی حضرت امام حسین علیه السلام اهواز واقع در نهضت آباد (لشکرآباد) بلوار علوی انجام  و مردم خوزستان یاد این عالم بزرگ استان را گرامی خواهند داشت.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله شیخ مرتضی انصاری فرزند حضرت آیت الله حاج شیخ میرزا محمدجعفر انصاری، مؤسس اولین حوزه علمیه در اهواز و از نوادگان شیخ اعظم انصاری در سال 1304 هجری شمسی در اهواز متولد و علوم حوزوی همچون صرف و نحو، معانی بیان، فقه، اصول و علم کلام را نزد پدر خود فراگرفت.

 

آیت الله انصاری تألیفاتی همچون رساله در مطلق و مقید و مجمل و مبین، رساله در مفهوم و منطق، رساله در اوامر و نواهی (ناتمام)، مبانی در برخی مباحث الفاظ، حواشی بر بعضی کتب درسی، زندگی نامه شیخ اعظم انصاری، حاشیه‌ای بر توضیح المسائل، شجره مشایخ دزفول ضمیمه فواید الضمیمه و شرح المرتضی علی العروه الوثقی که هنوزچاپ نشده است، را در کارنامه علمی و تألیفی خود دارد.

 

این فقیه بزرگوار بعد از 26 مرداد سال 1388 در سن 84 سالگی براثر بیماری کلیوی دار فانی را وداع و پیکر مطهرشان با حضور پرشور مردم، علما، روحانیون و طلاب علوم دینی در کنار مزار پدر بزرگوارشان در حرم علی بن مهزیاری اهوازی جای گرفت.

 

گفتنی است؛ شرکت عموم طبقات به ویژه علما، فضلا و طلاب در این مراسم بزرگداشت تجلیل از مقام فقاهت و مرجعیت خواهد بود./9456/203/ب3

ارسال نظرات