۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۴۳۶۰۴۳
امام جمعه آمل:

رفع مشکلات حوزه های علمیه نیازمند چاره اندیشی اساسی است

امام جمعه آمل با بیان این که رفع مشکلات حوزه های علمیه نیازمند چاره اندیشی اساسی است، گفت: ضرورت دارد جلسات تخصصی برای رفع مسائل و مشکلات حوزه های علمیه برگزار شود.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امروز در جلسه شورای اداری آمل که در مسجد هدایت آمل برگزار شد، اظهار داشت: مداحان و تشکل های دینی می توانند ظرفیت خوبی باشند که باید از آن به درستی استفاده شود.

 

وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند قرارگاه فرهنگی باید ایجاد شود که ضرورت دارد این نگاه را جامه پوشانده و گام های اثربخشی داشته باشیم.

 

حجت الاسلام مرتضوی افزود: متولیان وقف باید نگاه واقف را عملیاتی کنند که اگر این کار صورت نگیرد خیانت است و نباید با کسی در این عرصه تعارف داشته باشیم.

 

امام جمعه آمل ادامه داد: همه ما تکلیف داریم از اداره اوقاف و امورخیریه در راستای انجام وظایف و تکالیف حمایت های شایسته ای داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: به حوزه های علمیه آمل ظلم می شود و مشکلات بسیاری دارند که ضرورت دارد جلسه تخصصی برای رفع مسائل و مشکلات آنان برگزار شود.

 

حجت الاسلام مرتضوی ادامه داد: 250 طلبه مرد جوابگوی کار فرهنگی ما نیست که باید این ظرفیت را افزایش دهیم و حوزه های علمیه متعلق به همه مدیران است و باید با تمام وجود در این راستا گام برداریم.

 

امام جمعه آمل اظهار داشت: اگر حوزه های علمیه به این سمت و سو رود باید به امام زمان(عج) پاسخگو باشیم که ضرورت دارد اقدامات اساسی را صورت دهیم.

 

وی با بیان این که همان طوری مسجدالنبی(ص) در صدر اسلام به عنوان محل تصمیم گیری کلان بود باید مساجد امروز نیز همان رویکرد را داشته باشد، گفت: مدیران باید در مساجد حضور داشته و وظیفه داریم در این مسیر گام های اثربخشی برداریم.

 

حجت الاسلام مرتضوی ادامه داد: بیست و چهارم تیرماه یادواره 1041 شهید شهرستان آمل برگزار می شود که باید همه مدیران در این باره دخیل بوده و نقش آفرینی شایسته ای داشته باشند.

 

امام جمعه آمل تصریح کرد: امروز بر سر سفره شهدا حضور داریم و اگر در دنیا حرفی برای گفتن داریم به برکت ایثار و خون های پاک شهدا است و باید ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم.

 

وی با بیان این که ما باید رهرو و قدردان علما باشیم و راه این عزیزان را در برنامه های زندگی خود جاری کنیم، گفت: کارهای ما در ادارات باید در راستای تبلیغ دین باشد و بتوانیم گره از مشکلات مردم بگشاییم و خدمت شایسته به آنان داشته باشیم.

 

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به این که گاهی بداخلاقی و بی مهری می بینیم که از گذشته بود و تا امروز هم ادامه دارد، افزود: هر کدام از مدیران با یک نگاه اخلاقی و دینی می توانند مردم را به نظام دلگرم کنند که باید حسن خلق را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

 

امام جمعه آمل اظهار داشت: بعضی از ادارات ما به خواهران محجبه کمتر توجه می کنند که باید بدانیم نظام ما اسلامی است و ضرورت دارد زمینه ترویج عفت و پاکدامنی فراهم شود که با نگاه فرهنگی می توانیم فرهنگ سازی کنیم.

 

وی ادامه داد: در قضیه علم گردانی باید همگان وارد شویم که جوان ما گاهی متوجه نیست و ما نیز داریم جوانان را طرد می کنیم که باید در این عرصه کوشا بوده و توجهات لازم را صورت دهیم./1314/202/ب2

ارسال نظرات