۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۴۳۶۱۴۳
کارشناس مسائل مذهبی:

موقف حق الناس سخت‌ترین توقف‌گاه قیامت است

حجت الاسلام رضوانی گفت: در قیامت 50 موقف وجود دارد که طبق روایات موقف حق الناس از همه سخت تر است.
حق الناس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مسجد الزهرا(س) اصفهان گفت: در دعای جوشن کبیر می خوانیم"بفضلک رجائی"، امید ما همیشه باید به فضل خدا باشد و از خدا بخواهیم که با ما با فضلش رفتار کند و با عدلش رفتار نکند که برای بندگان بسیار سخت خواهد بود.

 

وی ادامه داد: هر چه از خدا به بندگان می رسد فضل است و اگر خدا به بندگان نعمتی عطا می کند از او چیزی کم نمی شود، خداوند کمال و بی نیاز مطلق است، در سوره توحید می خوانیم"الله الصمد"، صمد به معنی توپر است یعنی هرگز خالی نمی شود و هیچ نقصان و کمبودی ندارد.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: وقتی کسی چیزی را خیرات می کند به او فاضل می گویند، علما را از آن جهت اهل فضل یا فضلا می گویند که علمی را می دانند و به دیگران ارائه می دهند در حالی که از خودشان چیزی کم یا اضافه نمی شود.

 

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: یکی از معانی فضل، برتری است، خداوند در قرآن کریم می فرماید: بعضی از شما را در رزق و روزی به بعضی دیگر برتری دادیم، این به معنای تبعیض نیست بلکه تفاوت است، اگر خداوند همه را در رزق و روزی یکسان قرار می داد در این صورت شرایط خوبی به وجود نمی آمد از این رو تفاوت خوب است ولی تبعیض خوب نیست.

 

وی  اظهار داشت: خداوند در دنیا درهای فضل خود را به روی بندگان باز کرده است و آن ها را سراپا غرق در نعمت های خود کرده است، در قیامت هم فضل خدا شامل انسان می شود، اگر انسان با خداوند از در بندگی وارد شود و برای خدا کار کند در قیامت در موقف حق الناس خداوند به فریاد انسان می رسد.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: در موقف حق الناس خدا قصری را نمایان می کند و به فرد طلبکار می فرماید اگر از طلب خود گذشتی قصر را به تو می دهم و این نشان دهنده فضل الهی در قیامت است، در قیامت 50 موقف وجود دارد که طبق روایات موقف حق الناس از همه سخت تر است.

 

حجت الاسلام رضوانی گفت: اهل بیت ما هم فضل بسیاری داشتند، پیامبر اکرم(ص) فرمودند: من نصف اعمالم را به امتم هدیه می دهم، امیرمومنان(ع) نیز فرمودند: من هم نصف اعمالم را به شیعیانم هدیه می کنم و حضرت زهرا(س) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هم همین را فرمودند./202/869/ب1

ارسال نظرات