۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۴۳۶۳۱۷

سمفونی وحدت هدیه ای از دیار اقوام و ادیان به مردم ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: سمفونی وحدت به عنوان هدیه ای از سوی مردم آذربایجان غربی به مردم سراسر کشور، اواخر تیرماه در تهران رونمایی می‌ شود.
حجت الاسلام کریمی

حجت الاسلام محمد باقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: ایران دارای جامعه ‌ای چند فرهنگی بوده که در این موضوع در استان آذربایجان غربی به اوج خود رسیده است به طوری که آذربایجان غربی را می توان به عنوان رنگین کمان اقوام و ادیان معرفی کرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: از آنجایی که موسیقی می تواند عامل همگرایی بین اقوام، ادیان، مذاهب باشد، سمفونی وحدت ساخته می شود.


وی تصریح کرد: این پروژه استانی نیست بلکه پروژه‌ای ملی برای کل کشور بوده که متولی آن آذربایجان‌غربی و هدیه‌ای از سوی مردم استان به تمام مردم کشور است و حتی قطعا این اثر در منطقه خاورمیانه، یک اثر بسیار ویژه بوده تا جایی که کشورهای همسایه نیز شاهد اثر برجسته این استان خواهند شد.


حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه سمفونی وحدت به منظور ایجاد همدلی بیشتر بین اقوام و ادیان ایرانی ساخته می شود، خاطرنشان کرد: استاندار آذربایجان‌غربی به عنوان متولی این امر، اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان به عنوان مجری، استاد شریفیان که پایه‌گذار این اثر و نیز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این امر دخیل هستند.


وی با اشاره به برگزاری سمفونی وحدت در ارومیه تصریح کرد: سمفونی وحدت براساس برنامه ریزی های صورت گرفته باهمکاری بنیاد رودکی و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی روز شنبه ٢٦ تیرماه ٩٥ ساعت ١٨ در تالار وحدت تهران برگزار می شود./302/936/ب1

ارسال نظرات