۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۳۷۷۸۵
معاون بنیاد ملی نخبگان کشور؛

نخبگان هر جامعه نقطه عطف اندیشه و عمل هستند

معاون برنامه ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان کشور گفت: نخبگان در هر جامعه نقطه عطف آتیه و عمل هستند و این بنیاد در مسیر فعلیت آن تلاش می کند.
بنیاد ملی نخبگان

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، غلامعلی منتظر، معاون برنامه ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان کشور، امروز(23تیر)  در سمینار سراسری روسای استانی بنیاد نخبگان کشور که در ارومیه برگزار شد، گفت: در بنیاد تلاش می شود تا از ایده و اندیشه نخبگان در راستای رسیدن به جامعه متعالی و مردن استفاده شود.

 

وی ادامه داد:اجرایی کردن مقررات، برگزاری دوره های آموزشی، پیگیری امور مربوط به نخبگان در دستگاه‎‎های اجرایی، راهنمایی نخبگان برای کسب موفقیت های بیشتر و بالا بردن توانمندی های پرسنل بخشی از وظایف بنیاد می باشد.

 

این مسئول، با اشاره به ظرفیت های اقتصادی استان آذربایجان غربی، تصریح کرد: با حمایت از ظرفیت نیروهای جوان و تحصیلکرده در راستای سامان دهی این اقتصاد جاری در استان می توانیم به اشتغال پایدار برسیم.

 

وی اضافه کرد: نرخ بیکاری در این استان 10درصد است که در مقایسه با دیگر استان های کشور وضعیت مطلوبی دارد اما دورقمی بودن ان نشان می دهد که باید اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش این رقم انجام گیرد.

 

منتظر، با بیان اینکه وجود 26 دانشگاه دولتی و غیردولتی و 19 شهرک صنعتی در استان آذربایجان غربی نشان از سابقه علم پژوهی این استان دارد، گفت: باید با برنامه ریزی های درست این جوانان نخبه را هدایت کنیم تا بتوانند از نعمت خدا دادی خود در مسیر رشد کشور استفاده کنند.

 

در ادامه سمینار مهدی چهل امیرانی، رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان غربی، گفت: امیدواریم برگزاری این سمینار در ارومیه روزنه ای برای معرفی ظرفیت های نخبه در استان و همچنین ایجاد زمینه های اعتماد برای همکاری هرچه بیشتر ارگان های دولتی و خصوصی باشد.

 

وی افزود: اجرای طرح شهاب به عنوان طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در عرصه آموزش عمومی و مدارس در دستور کاری ما قرار دارد و سعی داریم با جدیت در سطح استان آذربایجان غربی اجرا کنیم.

 

این مسئول ادامه داد: استان اذربایجان غربی همواره داری پتانسیل های عظیم اقتصادی بوده است و این مهم می تواند زمینه حضور نخبگان برای ساماندهی و علمی کردن این فعالیت باشد./836/د102/ل

ارسال نظرات