۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۴۳۸۱۷۶
کارشناس مسائل مذهبی:

وهابیت تأمین کننده منافع استکبار جهانی است

حجت الاسلام جمال گفت: اعمال خشونت آمیز و عقاید پلید وهابیان در واقع منفعتی برای آمریکا، انگلیس و اسرائیل غاصب است که مسلمانان خودشان به جان ‏یکدیگر بیفتند و همدیگر را بکشند و فقط تامین سلاح و ادوات جنگی از سوی این کشورها صورت بگیرد.‏
وهابیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن جمال، کارشناس مذهبی حوزه علمیه، امشب در مسجد امام هادی(ع) شاهین شهر، گفت: در حدود 80 سال پیش ابن تیمیه از بزرگان فرقه ضاله وهابیت این فرقه را با حمایت و پشتیبانی انگلیس پایه گذاری کرد.  

 

وی ادامه داد: اهل تسنن دارای فرقه شافعی، حنبلی، حنفی و مالکی هستند، ابن تیمیه پیش از آن که رئیس فرقه وهابیت شود حنبلی مسلک بوده است، این 4 فرقه اهل بیت را به عنوان نوادگان پیامبر(ص) و نه به عنوان جانشین ایشان دوست دارند، ولی حنبلی ها روی خلفای خود مقداری تعصب داشتند.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: تفکر تخریب ائمه بقیع از سوی ابن تیمیه رقم خورد، به تفکر ابن تیمیه و وهابیان هر آن چه که به عنوان مقبره، نماد و بارگاه باشد باید از روی زمین برداشته شود، به اعتقاد آن ها توسل معنا ندارد و هر چه می خواهیم باید از خدا مستقیما بخواهیم.

 

حجت الاسلام جمال بیان داشت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: ای کسانی که ایمان آورده اید هر گاه می خواهید نزد من بیایید با وسیله بیایید، وقتی ائمه معصوم که در نزد خدا از مقام والایی برخوردار هستند را شفیع و واسطه قرار دهیم قطعا خداوند درخواست ما را رد نمی کند.

 

وی اظهار داشت: عقاید باطل و خرافی آن ها ریختن خون شیعه را حلال می دانند و معتقد هستند که اگر خون شیعیان را بریزند وارد بهشت می شوند، پیامبر اکرم(ص) رحمة للعالمین بودند و رفتارشان سراسر مهربانی و عطوفت بود در حالی که وهابیان پلید که خود را پیرو پیامبر(ص) می دانند می خواهند با خشونت و سر بریدن و قتل عام به عقیده خودشان اسلام را گسترش دهند در حالی که اسلام مخالف صدر در صد این اعمال خشونت آمیز است.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: در روایات وارد شده که اگر می خواهید کسی را به دین اسلام دعوت کنید با رفتار محبت آمیز و نرمش و گشاده رویی و سخن نرم این کار را انجام دهید، اعمال خشونت آمیز و عقاید پلید وهابیان در واقع منفعتی برای آمریکا، انگلیس و اسرائیل غاصب است که مسلمانان خودشان به جان یکدیگر بیفتند و همدیگر را بکشند و فقط تامین سلاح و ادوات جنگی از سوی این کشورها صورت بگیرد.

 

حجت الاسلام جمال در پایان گفت: متاسفانه جوانان وهابی تلاش زیادی برای گسترش فرقه انحرافی خود می کنند و شهر به شهر و چهره به چهره برای گسترش وهابیت تبلیغ می کنند، پیامبر اکرم(ص) فرمودند: دین اسلام بعد از من 73 فرقه می شود و فقط یک فرقه آن نجات پیدا می کند و بقیه فرقه ها در آتش خواهند بود و فرقه ناجی همان پیروان امیرمومنان(ع) و شیعیان 12 امامی هستند./202/869/ب1

ارسال نظرات