۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۴۳۸۵۷۳

۵ مرداد، آغاز مراسم افتتاحیه اردوهای جهادی دانشجویان خراسان رضوی

رییس سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی از برگزاری مراسم افتتاحیه اردوهای جهادی در 5 مرداد خبر داد و گفت: 80 درصد از مناطق شهرستان های استان با این اردوها تحت پوشش قرار می گیرند.
اردوهای جهادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، هادی باادب، رییس سازمان بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی ظهر یکشنبه 27 تیر در نشست خبری اردوهای جهادی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، گفت: مجموع دانشجویان اعزامی ما به مناطق محروم در سال ۹۵، هشت هزار و ۳۸۰ نفراست که از این تعداد دانشجوی فعال بسیجی، ۵۵ درصد خواهران و مابقی برادران خواهند بود که درقالب اردوهای یک تا ۱۰ روزه درطول سال به نقاط محروم استان اعزام می‌شوند.

 

وی با بیان رویکردها و فعالیت های اردوهای جهادی در راستای تحقق مطالبات رهبری ادامه داد: سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی درتمامی عرصه‌ها اعم از فرهنگی آموزشی، کمک به محرومین و بهداشت و درمان  نیروهای متخصص را برای کمک به محرومان به روستاهای مختلف استان اعزام می‌کند.

 

رییس سازمان بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی با بیان این که امسال سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی ۱۰۰ گروه جهادی را به مناطق محروم اعزام می‌کند، اظهار کرد: از این تعداد ۲۰ گروه دانشجویی در نوروز امسال به نقاط محروم استان اعزام شدند و ۲۰ گروه دیگرنیز تا آخر تابستان سال جاری و ۲۰ گروه دیگر هم در  اواخر امسال به نقاط محروم به منظور کمک رسانی و امداد اعزام می شوند.

 

وی در ادامه درباره دیگر برنامه ها اظهار کرد: سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی در راستای تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی به منظور آشنایی بیشتر کشاورزان مناطق محروم اقدام به برگزاری پنج کلاس آموزشی درقالب کارگاه‌ و انجام دو مورد تحقیق و پژوهش درمورد معضلات و آسیب‌های روستایی در منطقه بزنگان سرخس کرده است.

 

رییس سازمان بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی با اشاره به کمبود فضاهای بهداشتی در برخی مناطق محروم استان گفت: دانشجویان بسیجی امسال و تاکنون ۲۹۰ نفر را ویزیت عمومی کرده‌اند.

 

وی درادامه درباره فعالیت درحاشیه شهر مشهد ابراز کرد: در حال حاضر 300 خانه شناسایی شدند که نیازمبرم و اساسی به تعمیرات دارد و براساس الویت‌بندی، ۳۰ منزل مسکونی با اعتبار ۸۰ میلیون تومان دراین مناطق تعمیر شدند و تعداد باقی‌مانده نیز به زودی تعمیر خواهند شد.

 

رییس سازمان بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی از تشکیل نشدن ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی در استانداری طی دو سال گذشته انتقاد کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به عضوت دانشجویان دربسیج دانشجویی اظهار کرد: تعداد دانشجویانی که در دانشگاهای استان به عضویت سازمان بسیج دانشجویی استان در آمده‌اند نسبت به سال های قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است.

 

رییس سازمان بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی درادامه از برگزاری مراسم افتتاحیه اردوهای جهادی از 5 مرداد ماه در مشهد خبرداد و گفت: در قالب این اردوها  80 درصد از مناطق شهرستان های استان تحت پوشش قرار می گیرند.

 

وی با بیان این که این مراسم در اردوگاه شهید کاوه مشهد با حضور 500 دانشجو که 250 نفر دختر و 250 نفر پسر هستند برگزار می شود، اظهار کرد: گروه های جهادی 15 تا 20 نفر هستند که در قالب 25 گروه تقسیم بندی می شوند.

 

باادب در بخش دیگری از سخنان خود درباره اردوهای جهادی گفت: این اردوها و حرکت‌های جهادی را می‌توان مجموعه‌ای از فعالیت‌های خودجوش و داوطلبانه برای خدمت‌رسانی در مناطق کم‌برخودار کشور  عنوان کرد.

 

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ادامه داد: حوزه‌های جهادی در آینده پیش‌رو مبتنی بر عمل به این شعار ماموریت خود را دنبال خواهند کرد.

 

رییس بسیج دانشجویی خراسان رضوی در باره اهمیت اردوهای جهادی در استان افزود: مهم‌ترین مساله‌ای که می‌‌تواند برای جامعه دانشجویی در طول این اردوها رقم بخورد تمرین آمادگی برای مبارزه در راه آرمان‌های انقلاب است.

 

باادب حضور دانشجویان را در بستر الگوهای جهادی در عرصه‌های مختلف منشأ خیر و برکت تلقی کرد و گفت: دانشجویان در هشت عرصه در قالب اردوهای جهادی می‌توانند به فعالیت بپردازند که از جمله این عرصه‌ها می‌توان به عرصه‌های علمی و پژوهشی، بهداشت و درمان، عمرانی، فرهنگی، دامپزشکی و کشاورزی اشاره کرد.  

 

وی با بیان این که تاکنون هفت محور از شهرستان‌های خراسان رضوی شناسایی شده و دانشجویان در 12 روستا از این هفت‌محور حضور پیدا خواهند کرد، تصریح کرد: امید است بتوان با رویکرد علمی مشکلات مناطق تعیین شده را بررسی کرده و راهکار علمی برای آنها ارائه داد و در این راستا برای بهبود معیشت مناطق روستایی اقداماتی صورت گیرد./202/934/ب1

ارسال نظرات