۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۴۳۸۹۸۰
قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

اردوهای جهادی، جهاد اکبر برای خودسازی و محرومیت‌زدایی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر تقویت و گسترش اردوهای جهادی دانشجویان و طلاب، گفت: اردوهای جهادی در واقع جهاد اکبر در راستای خودسازی و محرومیت‌زدایی از کشور و نظام اسلامی است.
حجت الاسلام یعقوبی - آیین افتتاحیه اردوهای جهادی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در مراسم افتتاحیه اردوهای جهادی که با حضور اعضای گروه‌های جهادی و جهادگران دانشجوی خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به اهمیت و نقش فعالیت‌های جهادی در جامعه، اظهار کرد: در اردوهای جهادی دانشجویان، طلاب و دیگر اقشار شرکت‌کننده با هوای نفسانی خود مبارزه می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه درواقع اردوهای جهادی، جهاد اکبر برای خودسازی و محرومیت‌زدایی از کشور و نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: جهادگران با هم‌نشینی با محرومان و کمک به مناطق نیازمند کشور با مشکلات این اقشار از نزدیک آشنا شده و برای رفع آن تلاش می‌کنند که این امر بسیار ارزشمند است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی نوعی الگوی اسلامی است، اضافه کرد: باید برگزاری این اردوها در بین دانشجویان، طلاب و روحانیان و سایر اقشار جامعه فراگیر شود تا اقشار مختلف بتوانند سهم خود را در محرومیت‌زدایی از چهره کشور ادا کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: لازم است در اردوهای جهادی افزون بر مسائل عمرانی و ساخت اماکن عام‌المنفعه نظیر مسجد، حسینیه، غسالخانه و غیره، به موضوعات فرهنگی و تقویت باورهای اعتقادی مردم به‌ویژه جوانان نیز توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی در زمره باقیات الصالحات بوده و نزد باری تعالی ارزش و جایگاه ویژه‌ای دارند، اظهار کرد: اینکه گروهی از دانشجویان و یا سایر اقشار بدون هیچ چشمداشت مادی و تنها در راستای کسب رضای خداوند و کمک به محرومان وارد عرصه اقدام و عمل می‌شوند، بسیار ارزشمند است.

 

عبدالله امینی‌فر، مسؤول بسیج دانشجویی استان خراسان شمالی نیز در این آیین، از اعزام 10 گروه جهادی دانشجویی به مناطق محروم شهرستان‌های مختلف استان در تابستان امسال خبر داد و افزود: از امروز تا پایان شهریورماه جاری درمجموع افزون بر 600 دانشجوی خواهر و برادر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق نیازمند خراسان شمالی اعزام خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه جهادگران دانشجو در روستاهای محروم استان خدمات و فعالیت‌هایی ازجمله ساخت اماکنی نظیر مسجد، غسالخانه، پایگاه‌های بسیج و دیگر اماکن عام‌المنفعه خواهند داشت، تصریح کرد: البته فعالیت دانشجویان شرکت‌کننده در اردوهای جهادی تنها به خدمات عمرانی خلاصه نمی‌شود.

 

امینی‌فر خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی دانشجویی خراسان شمالی در پنج حوزه عمرانی، بهداشت و سلامت، فرهنگی، آموزشی و اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی به مردم مناطق محروم استان خدمات‌رسانی می‌کنند./202/9314/ب1

ارسال نظرات