۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۴۳۹۱۷۲
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

توسعه سیاسی، لازمه توسعه اقتصادی کشور است

طیبی با بیان این‌که اقتصاد ایران متکی بر تولید ملی و رقابتی نیست، گفت: توسعه سیاسی، لازمه توسعه اقتصادی کشور است.
حمیدرضا طیبی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حمیدرضا طیبی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در تبریز با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب مشکل اصلی کشور را توسعه اقتصادی می دانند، اظهار داشت: در گردش های سیاسی کشور نباید برنامه ریزی ها تغییر کرده و اصل برنامه ریزی فراموش شود.


وی با اشاره به این‌که اقتصاد ایران متکی بر تولید ملی و رقابتی نیست، خاطرنشان کرد:  با توجه به نرخ رشد جمعیتی سنگینی که در دهه های گذشته داشتیم، نتوانستیم اشتغال کافی برای جوانان ایجاد کنیم، از این رو باید اقتصاد متکی بر دانش و فناوری را توسعه دهیم تا عقب ماندگی سال های گذشته را نیز جبران کنیم.


رییس جهاد دانشگاهی کشور با تاکید بر مولد بودن و توان صادراتی در حوزه فناوری گفت: با توسعه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، زمان ورود جوانان به بازار کار را کندتر کردیم. باید بیش از پیش به مقوله اقتصاد دانش بنیان توجه کنیم و هیچ گونه غفلتی در این خصوص بخشودنی نیست.


طیبی با بیان اینکه نیاز فعلی کشور، دستیابی به یک وفاق ملی در بین سیاسیون است تصریح کرد: دولت ها در چهار سال نمی‌تواند برنامه ریزی دراز مدت کرده و مشکلات کشور را حل کند، از بابت فیش حقوقی همه ناراحت شدند ولی نباید آن را به حدی عمیق کنیم که به حاشیه برویم و از توسعه کشور بازمانیم.


رئیس جهاد دانشگاهی کشور، افزود: دعواها باید برای برنامه ریزی درست کشور جهت توسعه همه جانبه، مدنظر قرار گیرد. باید در خصوص منافع ملی، همه به یک وفاق ملی دست یابیم؛ باید دانست که مطالبه امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل مسؤولان در تحقق این اصل مهم است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که توسعه فرهنگی و آموزش های تخصصی از اولویت اصلی این سازمان است، خاطرنشان کرد: نیازهای ملی و مزیت های استانی باید مبنای فعالیت واحدهای جهاد دانشگاهی باشد؛ برای غلبه بر بیکاری باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم.


رئیس جهاد دانشگاهی کشور، نیروی انسانی را بهترین منبع رشد و توسعه هر کشور دانست و گفت: الگو سازی توان کشور را اصلی جهاد دانشگاهی است، ضمن این‌که برنامه ریزی برای انرژی های نو و تجدیدناپذیر انجام شده و به دنبال تامین بودجه هستیم.


وی با بیان این‌که کارهای بزرگی در حوزه ناباروری انجام گرفته که قابل رقابت با دنیاست، افزود: باید اولویت ها بر اساس منابع پیشران تعیین کنیم، خیلی از فناوری ها تولید کردیم که از آنها خوب استفاده نشد؛ باید همه واحدها به شتاب علمی کشور کمک کنند و هدف تولید مقاله نباشد، بلکه باید روی پروژه های بزرگ و ادامه دار کار کنیم.


طیبی توسعه فعالیت های علمی، فناورانه و تجاری را بهترین وسیله برای توسعه کشور دانست و گفت: توسعه فعالیت های فرهنگی، قرآنی و ایجاد مرکز رشد فعالیت های قرانی نیز از جمله دیگر فعالیت های سازمان می باشد؛ که خوشبختانه با نتایج فرهنگی مطلوبی نیز همراه بوده است./202/935/ب1

ارسال نظرات