۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۴۳۹۶۴۰
معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

پاسخ‌گویی شایسته به دغدغه‌های رهبری نیازمند اقدام و عمل جهادی است

معاون فرهنگی نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به حضور شماری از طلاب و روحانیان استان در اردوی جهادی مناطق محروم، گفت: پاسخ‌گویی شایسته به دغدغه‌های رهبری در حوزه فرهنگ و اقتصاد نیازمند اقدام و عمل جهادی است.
حجت الاسلام مهرپویان- مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، معاون فرهنگی نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از حضور 30 نفر از طلاب و روحانیان این استان در نخستین مرحله اردوی جهادی مناطق محروم خبر داد و گفت: در فاز اول اردوهای جهادی طلاب و روحانیان خراسان شمالی در فصل تابستان، 30 جهادگر طلبه این استان به مدت چهار روز در منطقه محروم بام و صفی‌آباد شهرستان اسفراین اسکان یافته و در این مدت در روستای «راوخ» این منطقه اقدام به ساخت یک باب منزل مسکونی برای بانوی سالخورده مددجوی کمیته امداد کردند.

 

وی ادامه داد: در هفته پیش رو نیز 20 نفر از خواهران طلبه مدارس علمیه خواهران استان در منطقه محروم بام شهرستان اسفراین مستقر شده و به مدت چهار روز به انجام فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و مذهبی در بین بانوان می‌پردازند.

 

حجت‌الاسلام مهرپویان با اشاره به اینکه اردوهای جهادی طلاب و روحانیان استان به این منطقه محروم تا پایان تابستان در دوره‌های چهارروزه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌های آسیب‌های فضای مجازی، عفاف و حجاب، مدیریت و اخلاق اسلامی، کرسی‌های تلاوت قرآن، کمک به خانواده‌های نیازمند در جمع‌آوری محصولات کشاورزی و ارائه مشاوره‌های خانواده، مشاوره تربیتی و ازدواج برای مردم برخی از فعالیت‌های طلاب خواهر و برادر جهادگر استان در مناطق شهری و روستایی بخش بام و صفی‌آباد شهرستان اسفراین در تابستان جاری است.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون دو اردوی جهادی طلاب و روحانیان در منطقه محروم بام و صفی‌آباد برگزار شده است، اضافه کرد: بخش بام و صفی‌آباد از توابع شهرستان اسفراین با 23 هزار نفر جمعیت، از مشکلاتی نظیر نبود آب شرب و کشاورزی، بیکاری و مهاجرت بی‌رویه به شهرهای بزرگ، کمبود امکانات بهداشتی درمانی و راه ارتباطی شهر صفی‌آباد به مرکز شهرستان رنج می‌برد.

 

حجت‌الاسلام مهرپویان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری اردوهای جهادی طلاب و روحانیان محرومیت‌زدایی و ارائه خدمت به افراد مستضعف است، تصریح کرد: همچنین حضور هدایتگرانه و میدانی طلاب و روحانیان در عرصه‌های خدمات اجتماعی و لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب از دیگر اهداف اجرای این اردوها و حرکت‌های جهادی است.

 

امام جمعه موقت شیروان خاطرنشان کرد: پاسخ‌گویی شایسته به دغدغه‌های رهبری در حوزه فرهنگ و اقتصاد نیازمند اقدام و عمل جهادی بوده و در این زمینه طلاب و روحانیان در خط مقدم قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه کارکرد اصلی طلاب و روحانیان در اردوهای جهادی فعالیت در بخش فرهنگی است، اضافه کرد: فرهنگ‌سازی در بخش‌های مختلف نیازمند فعالیت جهادی است؛ زیرا تنها با تلاش و مدیریت جهادی می‌توانیم به دغدغه‌های رهبری در حوزه فرهنگ پاسخ شایسته بدهیم.

 

گفتنی است، بسیج طلاب و دانشجویان به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال 67 تشکیل شد و از سال 79 به دستور رهبر معظم انقلاب، سازمان بسیج طلاب و روحانیان به‌صورت مستقل فعالیت خود را انجام می‌دهد.

 

شایان ذکر است، سال تحصیلی گذشته درمجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه فعال در شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی در سطوح یک، دو و سه به تحصیل علوم دینی مشغول بودند که در سال تحصیلی پیش‌ رو این میزان به هزار و 500 طلبه افزایش می‌یابد./9314/302/ب3

ارسال نظرات