۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۴۳۹۶۹۴
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه عنوان کرد؛

حقوق‌های نجومی نماد آشکار ویژه‌خواری و دست‌درازی به بیت‌المال

نماینده طلاب و فضلای استان تهران مسؤولیت نهاد آموزش و پرورش را در تربیت نسل پاک دست مهم برشمرد و گفت: سیره اهل بیت(ع) این‌گونه بود که وقتی مسؤولیتی را بر عهده داشتند، زندگی ‌ایشان مثل ضعیف‌ترین افراد جامعه بوده است.
حقوق نجومی

حجت الاسلام حسن مرادی، نماینده طلاب و فضلای تهران در مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا ابراز داشت: امام خمینی(ره) می‌فرمایند مسؤولان حکومت اسلامی باید بیش از آنکه با مرفهین نشست و برخاست داشته باشند با فقرا و محرومان داشته باشند که این امر در سیره معصومین(ع) مشاهده می‌شود.

 

همنشینی مدیران با فقرا

وی با اشاره به  آثار و برکات همنشینی با فقرا گفت: یکی از آثارش این است که سطح زندگی مدیران مملکت از سطح زندگی فقرا فراتر نمی‌رود چون وقتی سختی‌های مردم را ببینند به خودشان اجازه نمی‌دهند سطح زندگی خودشان را از یک سطح مشخص بالاتر ببرند و بیش از آنکه به فکر خودش باشد به فکر حل مشکلات مردم است.

 

حجت الاسلام مرادی اضافه کرد: اگر مدیری در این فضا نباشد و از سختی‌های زندگی مردم خبر نداشته باشد، تلاشش بر این است که امکانات بیشتری را برای خود جمع کند و به سمت تجمل گرایی می‌رود که به تبع آن آسیب‌های اجتماعی در جامعه فراگیر می‌شود.

 

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب گفت: متولیان اصلی دینداری در جامعه حوزه علمیه است یعنی حوزه علمیه باید برای مردم و اقشار خاص برنامه داشته باشد افزون بر آن نظام آموزشی کشور مثل آموزش و پرورش که در کنار آموزش وظیفه پرورش و تربیت افراد را بر عهده دارد باید بر این مهم سرمایه‌گذاری کند.

 

حجت الاسلام مرادی با اشاره به نقص‌های موجود در نظام آموزشی کشور گفت: در برخی موارد که شخص ویژگی اخلاقی مثبتی قبل از رفتن به مدرسه دارد بعد از آن‌ این حسن‌های اخلاقی را از دست می‌دهد و رذائل اخلاقی جای آن را می‌گیرد.

 

زندگی ساده ائمه طاهرین

وی با اشاره به فرمایشات امیرمؤمنان(ع) گفت: از آدمی که به دنبال مال دنیا است بر حذر باشید چون آن کسی است که بیش از آن که به فکر مردم باشد در اندیشه این است که مال خود را افزایش دهد، بنابراین جامعه اسلامی نباید از ریزش این‌گونه مدیران بترسد و جای تأسفی وجود ندارد.

 

مسؤول مؤسسه دارالتبلیغ بلاغ‌ العلوم با اشاره به زندگی ساده ائمه طاهرین(ع) تصریح کرد: سیره اهل بیت(ع) این‌گونه بود که وقتی مسؤولیتی را بر عهده داشتند، زندگی ‌ایشان مثل ضعیف‌ترین افراد جامعه بوده است.

 

وی اضافه کرد: این رفتار از سوی ائمه اطهار(ع) باعث ایجاد تسلی برای فقرا و محرومان می‌شود، در واقع محرومان با دیدن زندگی مسؤولان خود که در ساده زیستی تمام زندگی می‌کنند راحت‌تر می‌توانند با شرایط خود کنار بیایند.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه در پایان گفت: اگر مدیری زندگی ساده نداشته باشد و از افراد متوسط جامعه بالاتر باشد و چند برابر یک آدم معمولی از بیت‌المال حقوق بردارد، این مصداق دست درازی به بیت‌المال ویژه خواری و تجمل گرایی است و چنین افرادی خائن به بیت‌المال محسوب می‌شوند./875/ت302/س

 

ارسال نظرات