۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۴۴۰۲۲۲
مبلغ بین المللی حوزه علمیه مطرح کرد؛

زبان خارجی نیاز مبرم حوزه علمیه برای تحول و تبلیغ

مبلغ بین المللی حوزه علمیه گفت: یادگیری زبان های خارجی باید یکی از اولویت های مهم طلاب علوم دینی در شرایط حال حاظر جهان باشد.
حجت الاسلام داود جعفری رنانی مبلغ بین الملل

حجت الاسلام داود جعفری رنانی مبلغ بین الملل حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان گفت: در دنیای امروز و با این هجمه جبهه غرب علیه اسلام، شیعه و انقلاب اسلامی ایران، یادگیری زبان‌های خارجی برای طلاب اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.

وی با تصریح به این که در حال حاظر زمینه برای فراگیری زبان های مختلف برای طلاب فراهم می باشد تأکید کرد: طلبه های جوان باید زبان مورد علاقه خود را استعدادیابی کنند تا با پیشبرد آن بتوانند آن را به سرانجام برسانند.

حجت الاسلام جعفری عنوان کرد: هم اکنون تعداد زیادی از طلاب علوم دینی زبان های عربی، انگلیسی، اسپانیایی، چینی، فرانسه، آلمانی و... را فرا گرفته اند و با حضور در کشورهای مختلف و یا در محیط های مجازی به وظیفه طلبگی خود که همان تبلیغ دین مبین اسلام و شریعت است مشغول هستند.

وی تصریح کرد: استقبال کمتر از زبان ها اسپانیولی، فرانسه، چینی، روسی، آلمانی، مالایی و... باعث به وجود آمدن یک خلأ تبلیغی در این زمینه شده است که امید است که با حمایت های ویژه از دانش پژوهان این گروه زبان ها، این دغدغه نیز برطرف شود.

مبلغ بین الملل یادآور شد: طلابی که تصمیم خود را در انتخاب زبان مورد علاقه خود گرفته اند بهتر است با مشورت و کسب اطلاعات بیشتر از آینده آن هدفشان از یادگیری زبان را مشخص کنند تا دوره آموزشی را با جدیث و پشتکار هرچه تمام تر به پایان برسانند.

وی با تأکید به این که هدف اصلی باید تبلیغ دین مبین اسلام و  معارف تشیع در عرصه های بین المللی قرار داده شود افزود: مکالمه روان به زبان های خارجی از ملاک های موفقیت یک زبان دان به حساب می آید، که با  مباحثه به زبان خارجی و تکلم به آن زبان در هر مکان و هر زمان در کوتاه ترین زمان ممکن به دست خواهد آمد.

حجت الاسلام جعفری تأکید کرد: یک مبلغ از زمان ثبت نام در یکی از زبان ها باید همواره به دنبال آشنایی با شبهات روز جهان و به خصوص جامعه هدف و مورد نظر خود باشد تا بتواند به طور شایسته به تکلیف خود عمل کرده و در عرصه های بین المللی اثر گذار باشد.

وی به بیان آسیب های آموزش زبان های خارجی در حوزه علمیه پرداخت و تصریح کرد: برخی از طلاب بعد از فراگیری زبان خارجی، تنها حرفه مترجمی، تدریس و... را اصل کار خود قرار می دهند در صورتی که هدف همان طوری که بیان شد نشر معارف اسلام و تشیع باشد.

طلبه زبان دان با بیان این که بهتر است حوزه های علمیه سرمایه گذاری بیشتری بر روی شناسایی و آموزش طلاب مستعد به زبان های خارجی داشته باشد، افزود: یادگیری زبان عربی که زبان دین اسلام و قرآن است از اولیت های یک مبلغ خوب در عرصه بین الملل به شمار می رود و پیش نیاز تبلیغ بین الملل به حساب می آید.

وی با اشاره به این که در زمینه یادگیری زبان خارجی تلاش، جدیت و صبوری نیاز است ابراز داشت: در حال حاظر در بین طلاب، طلاب جوانی پیدا می شوند اشخاصی که مسلط به یک یا چند زبان زنده دنیا هستند.

حجت الاسلام جعفری از دیگر مؤلفه های طلاب موفق در تبلیغ بین الملل را آشنایی کامل با زبان، ادبیات و فرهنگ کشور مقصد بیان کرد و گفت: برای انتقال پیام اسلام و تشییع به کشورهای جهان آشنایی مبلغان دینی با زبان و ادبیات و فرهنگ فرد مخاطب نیاز است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان این که هر طلبه ندانستن زبان خارجی را یک ضعف بزرگ برای خود بداند تأکید کرد: ضروری است که آشنایی با زبان‌های خارجی در میان طلاب فرهنگ سازی شود و هنوز وجود دارد افرادی که هنوز عده‌ای دلیل و نیاز این امر برای آن ها روشن نیست.

استاد زبان انگلیسی در ادامه با تصریح به این که آیت الله العظمی مکارم شیرازی بیان فرمودند «یادگیری زبان در حوزه علمیه برای طلاب واجب کفایی است»، تأکید کرد: ما به مترجمانی نیاز داریم تا در مجامع بین المللی حضور داشته و مباحث علمی به زبان مخاطب داشته باشند و اگر ما هرکدام از این کارها را انجام دهیم به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی پاسخ گفته‌ایم.  

وی در پایان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) اظهار داشتند: روزی می‏ آید که اسلام از قم به تمام دنیا پخش می شود؛ از این حدیث امام صادق(ع) می‏ توان پیش بینی کرد که برای چنین کاری نیاز به تسلط به زبان‏های نقاط مختلف دنیا است./939/302/ب3

 

ارسال نظرات