۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۴۴۲۰۵۷
فرهنگی:

دغدغه‌های اقتصادی رهبر انقلاب مورد توجه مجلس است

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: بهبود شرایط کسب و کار، رفع معضل بیکاری و فعالیت جدی تولیدکنندگان داخلی از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه اقتصادی است.
محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدحسین فرهنگی، رئییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی در همایش بزرگداشت روز ملی صنعت، معدن و تجارت در تبریز، اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات و موانع تولید در استان جزء اولویتهای نمایندگان استان است.


وی با بیان این‌که بهبود شرایط کسب و کار، رفع معضل بیکاری و فعالیت جدی تولیدکنندگان داخلی از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه اقتصادی است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مبانی اقتصاد مقاومتی، تقویت تولیدکننده داخلی در جهت رقابت با کالاهای خارجی است.


فرهنگی با اشاره به این‌که ارتقای سطح کیفی تولید داخل لازمه رقابت‌پذیر بودن در بازارهای جهانی است، تصریح کرد: صنعتگران و تولیدکنندگان سربازان جبهه اقتصاد مقاومتی هستند که بایستی دولت نهایت تلاش خود را برای تسهیل فعالیت فعالان بخش خصوصی داشته باشد.


وی با اشاره به مطالبه برخی از فعالان اقتصادی مبنی بر اخذ مالیاتهای سنگین و بی‌مورد از تولیدکنندگان داخلی، گفت: مالیات بر ارزش افزوده درصدی است که تنها باید یک بار از کالایی اخذ شود، نه این‌که چند بار این مالیات از تولیدکنندگان اخذ شود.


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اصلاح مدیریتهای صنعتی در بنگاه های اقتصادی، توجه به مدیریت ریسک و بحران در مراکز تولیدی و بهره‌مندی از تجربه صنعتگران و تولیدکنندگان قدیمی و موفق را مورد تأکید قرار داد و گفت: بهتر است در اینگونه مراسم‌ها از سخنان خود صنعتگران و دغدغه‌های آنان استفاده شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیتهای مهم استان در حوزه‌ معادن، بیان کرد: آذربایجان شرقی از نظر ذخایر معدنی مقام اول کشور را داراست، همچنین رتبه اول ذخیره طلا در معادن کشور را داریم، عزم جدی از دولت تا مجلس لازم است تا شاهد اتفاقات مثبت و مهم در استان باشیم، که حداقل آن ایجاد نقدیگی سرشار در استان است.


همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی در سخنانی با بیان این‌که در سال 95 به مدیران استان گفته ایم حمایت از بخش تولید اولویت همه باید باشد و نامگذاری ستاد اقتصاد مقاومتی استان به قرارگاه عاشورا بر همین اساس است، اظهار داشت: معتقدیم اقتصاد مقاومتی با روحیه جهادی محقق می شود.


وی ادامه داد: ما با روحیه سال های دفاع مقدس در کنار تولید خواهیم بود و من اطمینان دارم در پایان امسال آنچه که رهبری و رئیس جمهوری از ما خواسته اند، محقق خواهد شد. امروز تولیدکنندگان و صنعتگران ما افسران جنگ اقتصادی هستند و همانطور که در سخت ترین سالهای تحریم توانستند تولیدشان را حفظ کنند، اطمینان داریم شاهد موفقیت بخش تولید خواهیم بود.


جبارزاده از قول رئیس شورای هماهنگی بانک های استان گفت: همه واحدهای درخواست کننده تسهیلات بانکی تا آخرین مورد تسهیلات لازم را از بانکهای استان دریافت خواهند کرد از کسانی که پرونده شان در ستاد تسهیل بررسی شده، تقاضا می کنم هر چه ودتر به بانکها مراجعه کنند./202/935/ب1

ارسال نظرات