۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۴۲۱۳۰
امام جمعه موقت نجف آباد:

مدافعان حرم، تثبیت کنندگان ارزشهای الهی و دینی هستند

حجت الاسلام ایوبی با اشاره به اهمیت حضور در قبور ائمه اطهار و نقش این زیارتها در زندگی، گفت: وجود بارگاه ملکوتی امام رضا و امامزادگان سبب تثبیت و نفوذ ارزشهای الهی و دینی است که نمونه آن رشد جوانان مدافع حرم برای دفاع از حرم اهل بیت است.
حجت الاسلام ایوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام حیدرعلی ایوبی، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد، با تبریک میلاد کریمه اهل بیت فاطمه معصومه و آغاز هفته کرامت، گفت: حرم‌های مطهر فرزندان امام موسی کاظم در این کشور مثل خورشید درخشانی ولی نعمت همه ما هستند.

 

وی درباره جایگاه والای این امامزادگان افزود: امامزاده‌هایی چون احمد بن موسی معروف به شاهچراغ، صالح بن موسی که بعد از حضور امام رضا در خراسان به ایران آمدند، و از نسل امام موسی بن جعفر هستند، پرچمداران شهادت، ایمان و صلابت بودند.

 

حجت الاسلام ایوبی حضور بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و دیگر امامزادگان را عاملی در جهت تثبیت و نفوذ ارزش های الهی و دینی در جامعه برشمرد و بیان داشت: اگر امروز شاهد حضور جوانانی برای دفاع از حرم اهل بیت به عنوان مدافعان حرم در کشورهای عراق و سوریه هستیم، به برکت وجود همین ارزش‌های الهی است که جوانان ایران را به این حد از شهامت و استقامت رسانده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: اگر نبود حضور مدافعان حرم که نقشه‌های دشمن را که در طی سال‌ها برای نابودی اسلام کشیدند، تا بتوانند با تسلط بر کشورهای منطقه دیگر نامی از اسلام و جهان اسلام باقی نماند، امروز شاهد بلعیده شدن کشورهای اسلامی و از میان رفتن قبور مطهر ائمه اطهار بودیم.

 

امام جمعه موقت نجف آباد با تأکید بر تقدیر از این شهدای مدافع حرم تصریح کرد: باید از این شهدای مدافع حرم تقدیر و نامشان زنده نگه داشته شود که شاهدیم با این شهادت و شهامتشان که از خود نشان دادند امروز جبهه های سوریه کام شیرینی پیروزی را چشیده است.

 

وی در ادامه با اشاره به آغاز ماه ذی العقده و آغاز تشرف به مکه مکرمه افزود: ماه‌های ذی القعده و ذی الحجه ایام ذکر و یاد خداست که متاسفانه خبیثان سد عن سبیل الله کردند و شیعیان را از این فیض بزرگ محروم کردند.

 

حجت الاسلام ایوبی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که خطاب به حضرت علی(ع) درباره قبور این ائمه دادند، بیان کرد: پیامبر در آن زمان به حضرت مژده می‌دهد که قبور شما و فرزندانتان تکه‌ای از بهشت است که دل آدم های شایسته و برگزیده به یاد شماست و هیچ گاه شما را فراموش نمی‌کنند و قبور مطهر شما به دست همین افراد آباد می‌شود.

 

وی در ادامه بیان داشت: حضور خیل زائران در مرقد امام رضا(ع) و هم چنین فاطمه معصومه(س) نمونه‌ای از همین مژده پیامبر است و تعمیر قبور این ائمه و سرپانگه داشتن آنها مودتی از سوی پیامبر است./201/1306/ب1

ارسال نظرات