۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۴۴۲۲۱۸
تولیت آستان قدس رضوی:

شیخ عیسی قاسم پرچمدار کرامت انسانی است/ حقوق بشر امروزی چیزی جز پستی نیست

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که شیخ عیسی قاسم پرچمدار کرامت انسانی است و جز کرامت حرفی ندارد، گفت: شیخ قاسم می‌خواهد شهروند بحرینی کرامت داشته باشد و سخن مردم یمن و مردم کرامت خواه عالم نیز همین است.
حجت الاسلام رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در نخستین دوره ضیافت اندیشه استادان صبح امروز 16 مردادماه در تالار غدیر دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) و در جمع اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، گفت: گمشده انسان معاصر کرامت است.

 

وی با بیان این که امام رضا (ع) پرچمدار این کرامت است و آن چیزی که امروزه به ظاهر حقوق بشر تعریف می‌شود در باطن چیزی جز پستی نیست، افزود: شیخ عیسی قاسم پرچمدار کرامت انسانی است و جز کرامت حرفی ندارد.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که شیخ قاسم می‌خواهد شهروند بحرینی کرامت داشته باشد و سخن مردم یمن و مردم کرامت خواه عالم نیز همین است، بیان کرد: اما انسانهای پست نمی‌خواهند انسانها آزاداندیشی و آزادی انتخاب و زندگی آزاد داشته باشند.

 

وی ادامه داد: همواره به نام حقوق بشر گوش فلک را کر کرده و اومانیسم و انسان مداری را به جایی رسانده‌اند که آفریقا را برای آزمایش برخی از کالاهای دارویی خود به آزمایشگاه تبدیل کرده‌اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار کرد: با این نگاه نه تنها مردم آفریقا بلکه بخشی از مردم آمریکا و مغرب زمین را نیز هدف قرار داده اند و از طرفی مغرب زمین دنبال این نگاهی است که برای زندگی انسان منهای دین و بدون ارزشهای الهی و بدون توجه بر فرهنگ رضوی در عالم شکل گرفته و زندگی انسان معاصر را در بعد ارزش‌ها و تعالی به بن بست رسانده است.

 

وی با تاکید بر این که نظام اسلامی و دانشگاه‌های این نظام در این حوزه یک دعوا دارند و یک دعوت، گفت: ما داعیه‌دار حاکمیت انبیا و اولیای الهی هستیم و معتقدیم عنصر نجات بخش انسان معاصر این نکته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رییسی ادامه داد: آنچه ما پس از انقلاب به عنوان سیاست همراه با دیانت و زندگی توام با معنویت و اخلاق و شکل دادن یک آرمانشهر و مدینه فاضله مبتنی بر اخلاق معنویت عقلانیت و عدالت با سنگ بنای توحید مطرح کرده‌ایم، نیازمند آن است که فرهیختگان و اندیش ورزان ما سؤالات جامعه در حوزه‌های مختلف را با فرهنگ غنی دینی به ویژه رضوی و با نگاه محققانه و با اعتقاد و اعتماد به نجات بخشی سخنان امام رضا(ع) پاسخ گویند.

 

وی با تاکید بر اقتضائات شکل گیری مرجعیت علمی، التزام به این اقتضائات را با اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد: گام‌هایی ماندگار برای رسیدن به قله‌های علمی و در جهت اهداف شکل گیری این دانشگاه برداشته شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین رییسی درباره اقتضائات مرجعیت علمی مشهد و چگونگی رسیدن به این هدف، گفت: آزاداندیشی نخستین شرط خردورزی و اندیشه مبتنی بر معارف دین است و اگر این آزاداندیشی در فکر و اندیشه انسان وجود نداشته باشد افراد آن پاسخی که باید نسبت به مسائل و موضوعات اقتصادی سیاسی و فرهنگی حول محور معارف قرآن و اهل بیت(ع) بیابند را نمی‌توانند به دست آورند.

 

وی افزود: دومین شرط این مرجعیت علمی حرکت پژوهشی و تحقیقی جهادی در این عرصه است تا عرصه های نو را پیش روی فرد بگذارد./202/934/ب1

ارسال نظرات