۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۴۲۵۱۹
امام جمعه کرمان:

فداکاری و ایثارگری از وظایف خبرنگاران است

امام جمعه کرمان گفت: خبرنگاری کار سختی بوده و هر کس آن را قبول می‌کند، خود را برای ایثارگری و فداکاری آماده کرده است.
سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از خبرگزاری فارس حجت الاسلام سیدیحیی جعفری پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از خبرنگاران و اصحاب‌رسانه به مناسبت 17 مردادماه روز خبرنگار اظهار داشت: انجام هر کاری باید همراه با علم، دانش و آگاهی باشد و این مسأله در حرفه خبرنگاری هم جریان دارد، بدون سرمایه هیچ کاری به درستی انجام نمی‌شود و تلاش مستمر می‌خواهد.

 

وی عنوان کرد: ده‌ها خبرنگار به شهادت رسیدند، خبرنگاری کار سختی است و هر کس آن را قبول می‌کند، خود را برای ایثارگری و فداکاری آماده کرده است.

 

جعفری تصریح کرد: در هر کاری باید به شرایط و لوازم آن متعهد شد و بتوان این وظیفه خطیر را به نحواحسن انجام داد.

 

وی با استناد به آیات کلام‌الله مجید بر ضرورت تعقل تأکید کرد و افزود: امام کاظم (ع) در روایتی می‌فرمایند، کسی که بی‌نیازی را بدون ثروت، راحتی قلب را بدون حسد و سلامت دین را می‌خواهد باید در پیشگاه خداوند التماس کند که خداوند عقل او را کامل کند، زیرا عقل که درست شد سعادت دنیا و آخرت هم کسب می‌شود.

 

جعفری عنوان کرد: مومن واقعی کسی است که هوای نفس را آرام کند که کار سهلی نیست و باید همت بالایی داشت تا به این مرحله از تقوا برسیم.

 

امام جمعه کرمان همچنین با اشاره به مسائل منطقه و جهان بیان داشت: مسائلی که به نام حقوق بشر توسط آمریکا مطرح می‌شود، همه بازی است.

 

وی ابراز داشت: سال‌ها ذخایر ارزشمند کشور ما دست آمریکایی‌ها بود تا اینکه امام خمینی (ره) به میدان آمد، این انقلاب به سادگی به دست نیامد و هزاران شهید و جانباز داریم و خانواده‌های زیادی ایثارگری کردند.

 

جعفری خاطرنشان کرد: تنها مخالف واقعی رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی است، عرب‌ها سه جنگ با اسرائیل داشتند اما با آن همه امکانات نظامی و انتظامی در هر سه جنگ شکست خوردند و امروز آشکارا با آنها رابطه برقرار کرده و با این کار خود به آرمان فلسطین خیانت کردند.

 

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها، دائم آمریکا را ‌علیه ایران تحریک می‌کنند، اما تا زمانی که ما رهبری مانند امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای داریم و ملت در همه صحنه‌ها حضور داشته باشد، آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند و نظام جمهوری اسلامی پابرجاست.

 

محمدرضا علیزاده‌ مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هم با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: همه نشریات و خبرگزاری‌ها و ... وظیفه خطیر اطلاع‌رسانی را به عهده دارند.

 

احمد علی‌رمضانی‌ مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان هم گفت: خبرنگاری، امر خطیری است و همراه با گرفتاری‌ها و مشکلات خاص خود و البته نیاز به حمایت مسؤولان دارند.

 

وی ابراز داشت: همه آن چه که خبرنگار تهیه می‌کند، ممکن است، مورد قبول همه مسؤولان نباشد، اما هدف اعتلای جمهوری اسلامی است./9707/102/ب3

 

 

ارسال نظرات