۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۴۲۷۲۲
امام جمعه موقت کرمانشاه:

فرزندان از تفکر، تقید و اعتقاد والدین به دین الگوبرداری می کنند

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه والدین برای آموزش قرآن به فرزندان خود باید برنامه ریزی داشته باشند، گفت: فرزندان تا اندازه زیادی از طرز تفکر، تقید و حتی اعتقاد والدینشان به دین الگو برداری می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی، امام جمعه موقت کرمانشاه ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه خواهران شهرستان سنقر با تبریک به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) ابراز داشت: قرآن کریم پیوند زناشویی را به عنوان عامل آرامش روانی و عامل ایجاد محبت و مودت بین زوجین و نسبت به فرزندان می داند و آن را آیه و نشانه وجود پروردگار دانسته است.

امام جمعه موقت کرمانشاه تصریح کرد: زمانی جامعه ای اسلامی داریم که خانواده ها وظایف اسلامی خود را به درستی انجام دهند، در این صورت جامعه نیز به تبع سعادتمند می شود اما اگر خانواده در مسیر غیرالهی حرکت کند جامعه نیز دچار تزلزل خواهد شد.

این مسؤول در ادامه افزود: والدین نسبت به لقمه حرام اهتمام ویژه داشته باشند چرا که سبب انحراف انسان از فطرت پاک می شود و آسیب های اجتماعی و فردی را افزایش می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی خاطرنشان کرد: کودکانی که در زبارتگاه ها و مراسم موالید و عزاداری اهل بیت(ع) به همراه والدین خود حضور می یابند قطعا از آثار و برکات مجلس مستفیض شده و عشق و علاقه به اهل بیت(ع) در وجود آن ها ریشه می دواند.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به سبک زندگی حضرت زهرا(س)، گفت: این بانو برای اینکه فزندانش در شب های احیا خوابشان نبرد روز قبل آن ها را می خواباند تا از فیض شب قدر بی بهره نمانند.

این مسؤول بیان داشت: والدینی که خود نسبت به نماز خواندن توجه داشته باشند و آن را به فرزندانشان بیاموزند آن ها را پایبند به مسائل دینی خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی ادامه داد: والدین برای آموزش قرآن به فرزندان خود برنامه ریزی کنند، امروزه به برکت انقلاب اسلامی صدها کودک و نوجوان حافظ کل قرآن هستند، مادران باید در مورد تعلیم قرآن به فرزندان خود همواره تأکید و جدیت لازم را داشته باشند، چرا که فرزندان آن ها تا اندازه زیادی از طرز تفکر و تقید و حتی اعتقاد والدینشان به دین الگوبرداری می کنند.

وی ابراز داشت: پدر و مادر خود باید راستگو، متواضع، عفیف و امانتدار باشند تا فرزندانشان نیز از اخلاق و رفتار آن ها الگو برداری کنند، توجه والدین به فرزندان در جهت رعایت احکام اسلامی آن ها را به سمت و سویی صحیح هدایت می کند اما متاسفانه امروز آثار سوء بی توجهی والدین در تربیت فرزندانشان را در جامعه به صورت بدحجابی، ولنگاری و تقلید از مدل های غربی می توان دید.

امام جمعه موقت کرمانشاه در پایان بیان داشت: طلاب در زندگی مشترک مدارا و صبر را مدنظر قرار دهند و امید است که طلاب با تربیت فرزندانی صالح و ولایتمدار ادامه دهنده راه شهدا و امام راحل باشند./857/202/ب2

ارسال نظرات