۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۴۴۲۸۵۵

جشنواره و نمایشگاه «کاروان آفتاب» در مشهد افتتاح شد

جشنواره و نمایشگاه «کاروان آفتاب» از سری برنامه های دهه کرامت با حضور مسؤولان استانی و شهری در مشهد افتتاح شد.
کاروان آفتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جشنواره و نمایشگاه «کاروان آفتاب» از سری برنامه های دهه کرامت با حضورحجت الاسلام جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی، حجت الاسلام ملکوتی، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی، منصوری، فرماندارمشهد، فیاض، عضو شورای شهر مشهد و سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی شامگاه دوشنبه 18 مرداد در تالار صبای صدا وسیمای خراسان رضوی افتتاح شد.

حسن واحدی، معاون امور زائرین استانداری خراسان رضوی در این مراسم گفت: امسال با رویکردهای جدید از سوی استان قدس رضوی شاهد تحولاتی نو در زیر ساختهای برنامه های دهه کرامت در کشور، استان و مشهد هستیم.

وی با بیان این که امسال همزمان با دهه کرامت 58 عنوان برنامه ها در 35 هزار فعالیت در 77 کشور جهان و بیش از 2 هزار و 400 نقطه جهان برگزار می شود، افزود: اجرای این برنامه ها با این گستردکی مدیریت هماهنگی و کار تیمی با برنامه می خواهد.

معاون امور زائرین استانداری خراسان رضوی افزود: از 14 مرداد و با شروع برنامه های دهه کرامت در سراسر کشورنام امام رضا(ع) بر سر زبانها است که حرکت به سمت زیارت عارفانه، عاشقانه و تکریم و ماندگاری زایر با دوهدف ترویج و تثبیت معارف رضوی در زندگی مردم صورت می گیرد.

وی با بیان این که در حال حاضر طرح جامع زیارت در 10 راهبرد و 135 پروژه تعریف شده است، اظهار کرد: امسال در دهه کرامت این راهبردها به 12 عنوان رسیده است.

واحدی افزود: مشارکتهای مردمی، تکریم نیازمندان و ایتام، توسعه و ترویج سبک زندگی رضوی برای زایرین و مجاورین و ترویج کلام اهل بیت(ع)، مشارکت دهی پیروان ادیان با تأکید بر مطالبات رضوی، طرحی رشته ها و دوره های رضوی از جمله مهم ترین این راهبردها است.

وی ادامه داد: موقعیت استراتژیک مشهد الرضا در نظام جهان، مشهد الرضا قطب علمی جهان اسلام و تأکید بر نقش بانوان از جمله دیگر راهبردهای طرح جامع زیارت است.

واحدی با بیان این که اقدامات و برنامه هایی درهمین راستا درحال تدوین است، تصریح کرد:خوشبختانه در حال حاضر دبیری کارگروه ملی زیارت از سوی دولت برعهده استاندار خراسان رضوی نهاده شده است.  

معاون امور زائرین استانداری خراسان رضوی با بیان این که با این وظیفه در واقع، کارگروه ظرفیت قانونی است برای این که شاهد تحولاتی جدید در مباحث زیارت و بودجه باشیم.

وی ادامه داد: درحال حاضر بودجه زیارت جزو تبصره های دایمی برنامه ششم توسعه شد و دولت موظف شد که هر ساله به بودجه زیارت توجه کند و خوشبختانه در راستای همین فعالیتها خبرگزاری زیارت افتتاح می شود./934/203/ب3

 

 

 

 

 

ارسال نظرات