۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۴۴۲۸۷۸
امام جمعه موقت اصفهان:

تمام بدبختی بشر به خاطر فراموش کردن آخرت است

حجت الاسلام والمسلمین ميردامادي گفت: بشر امروزی آخرت را فراموش کرده، این مسأله از مال مردم خوریها، ظلم کردنها و افترا بستن به یکدیگر، کاملاً هویدا است.
حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سيد مجتبي ميردامادي شب گذشته در سلسله جلسات تفسير قرآن كه هر شب در مسجد الغفور واقع در خيابان سروش برگزار مي شود، با اشاره به اهمیت نهج البلاغه در تفسیر قرآن، گفت: نهج البلاغه امیرالمؤمنین(ع) که برادر کوچک قرآن است.

وی با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) که به نقل از سخنان حضرت مسیح(ع) می فرمایند، «دنیا پل است، پس از روی آن رد می شوید»، ابراز کرد: همان گونه که خانه ساختن روی پل های دنیایی غیر عاقلانه است، اگر انسان طوری رفتار کند که انگار قرار است تا ابد در دنیا بماند، رفتار غیر عاقلانه ای از خودش نشان داده است.

امام جمعه موقت اصفهان با استناد به سخنی از امام خمینی(ره) در مورد دو گلی که یکی به شکل پَرپَر و دیگری به شکل غنچه بود، نقل داستان کرد: حضرت امام فرمودند «این غنچه با آمدنش به گلی که پَرپَر شده، می گوید من آمدم وقت آن است که تو بروی».

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان با بیان این که باقی گذاشتن مال در دنیا رفتاری غیر عاقلانه است، ادامه داد: روزهای عمر انسان به همین شکل سپری می شود، روزی می آید و می گذرد و روزی که گذشت هرگز تکرار نخواهد شد.

وی به روایتی از پیامبر(ص) که می فرمایند، «دنیا مثل لباس پاره ای است که همه جایش پاره شده و به یک نخ بند است، و هر لحظه ممکن است آن نخ پاره شود»، اشاره کرد و افزود: زندگی انسان ها هر لحظه در معرض زوال و نابودی است، پس به هیچ عنوان نباید به آن دلبسته شد.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با توجه به روایتی از امیرمؤمنان(ع) که می فرمایند، «سایه ابرها هرگز پایدار نیست و مثل خواب زیبای دنیایی است که نمی شود به آن دلبسته شد»، توضیح داد: ببینید چگونه یک ابر وقتی جلوی نور سوزان خورشید را می گیرد انسان خوشحال می شود، ولی بعد از این که آن ابر کنار رفت و نور خورشید بر ما تابید، ناراحتی ما را فرا می گیرد، برای افرادی که طوری در دنیا زندگی می کنند که انگار مرگی وجود ندارد، آمدن مرگ حکم رفتن ابر را دارد.  

امام جمعه موقت اصفهان گفت: تمام بدبختی بشر در این است که آخرت را فراموش کرده و متأسفانه عموم مردم جهان در گروه فراموش کنندگان آخرت قرار دارند، این مسأله از ظلم کردنها، مال مردم خوریها و افترا بستن به یکدیگر کاملاً مشخص است.

استاد اخلاق حوزه علمیه با استناد به حکمت 416 نهج البلاغه که سخنان امیرمؤمنان(ع) است به فرزند ارشدشان یعنی امام حسن(ع) اظهار کرد: امیرمؤمنان(ع) به امام حسن(ع) می فرمایند، پسرم از مال دنیا چیزی برای خودت باقی مگذار چرا که اگر فرزندی صالح نصیب تو شود و مال تو را در راه خداوند خرج کند، او سعادتمند شده و چیزی نصیب تو نمی شود و اگر فرزندی طالح نصیب تو شود و مال تو را در راه معصیت خرج کند، بر شقاوت تو در آخرت افزوده خواهد شد.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: گاهی برخی افراد عمری قناعت می کنند، حقوق واجب خودشان را ادا نمی کنند و با این کارها پول های آن چنانی از خودشان باقی می گذارند، بعد فرزندشان می آید و پول ها را در راه عیاشی خرج می کند، واقعاً انسان عاقل این گونه رفتار می کند؟./202/867/ب1

ارسال نظرات