۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۴۴۰۶۲
حجت الاسلام والمسلمین قریشی مطرح کرد؛

لزوم توجه اساتید دانشگاهها به تربیت دینی دانشجویان/ برگزاری کنسرت های موسیقی کار فرهنگی نیست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه امروزه دانشگاهها بیشتر مورد هدف دشمن است، گفت: اساتید دانشگاهی باید غیر از وظیفه علمی و شخصی خود که در شأن استادی دارند به مسأله تربیت دانشجویان اهمیت بیشتری داده و سرمایه گذاری کنند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آرذبایجان غربی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح کانون فرهنگی اساتید دانشگاههای سراسری ارومیه در دانشگاه نازلو با اشاره به موضوع موسیقی در دانشگاهها، اظهار داشت: در دورانی که بنده مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بودم، این موضوع را از آقای قمی، نماینده وقت مقام معظم رهبری در دانشگاهها که به همراه آقای معین وزیر علوم وقت در ارومیه بودند، پیگیر شدم و ایشان به صراحت گفتند: مقام معظم رهبری برگزاری کنسرت های موسیقی در دانشگاه را صلاح نمی دانند و می فرمایند: «ترویج موسیقی در دانشگاه صحیح نیست».
وی گفت: بنابر اظهار آقای قمی، مقام معظم رهبری به وزیران علوم و بهداشت دستور دادند ترویج موسیقی در دانشگاهها صورت نگیرد.

امام جمعه ارومیه افزود: اخیرا نیز رهبری به صراحت تأکید کردند: «کنسرت های موسیقی و اردوهای مختلط که به نام کار فرهنگی در دانشگاهها برگزار می کنند، هیچ کدام کار فرهنگی محسوب نمی شود».
حجت الاسلام والمسلمین قریشی بیان داشت: در مواردی که دوست داریم سخنان رهبر معظم انقلاب را پیچ و تاب می دهیم درحالی که واقعیت این است که بیانات رهبری صریح است.
وی به دیدار مردم استان آذربایجان غربی با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در این دیدار در رابطه با مقابله با قاچاق فرمودند: «اگر جنس قاچاق به صورت کلان باشد، در همانجا آتش بزنید»؛ چگونه باید رهبری موضع خود را در رابطه با قاچاق مطرح کند؟ صریح تر، واضح تر و شفاف تر از این چگونه می توان گفت.
وی گفت: خیلی از مباحث است که باید با اشاره گفت در حالی که گاها چندین بار مورد تأکید قرار می گیرد؛ موضوع کنسرت های موسیقی چندین بار از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است.
رییس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی به استفتاء رهبری درباره کنسرتهای موسیقی اشاره کرد و گفت: بنده این استفتاء را در خطبه های نماز جمعه مطرح کردم، اگر رهبری موردی را صحیح نمی دانند پول خرج کردن در این زمینه و ترویج آن قانونا و شرعا صحیح نیست.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه با بیان اینکه امروزه دانشگاهها بیشتر مورد هدف دشمن است، گفت: اساتید دانشگاهی باید غیر از وظیفه علمی و شخصی خود که در شأن استادی دارند به مسأله تربیت دانشجویان اهمیت بیشتری داده و سرمایه گذاری کنند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به آیات و روایات تربیت دینی دانشجویان را رسالت اساتید دانشگاهی عنوان کرد و گفت: هدایت یک فرد از ظلالت به روشنایی احیاء او و منحرف کردن فردی از هدایت به ظلالت به معنای قتل اوست، بنابراین فراموش نکنید که شاید دانشجویی با گفتار شما مسیر زندگی خود را بیابد و یا تغییر دهد.
استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: در شرایطی که دشمن همه امکانات خود را بر علیه مسلمانان جمع کرده است، وظیفه ماست که تمام نیروهای خود را برای مقابله بسیج کنیم که دانشگاهها به عنوان محیط علم، فرهنگ و تجمیع فرهیختگان جامعه در این رابطه نقش اساسی دارند.
وی اقتدار علمی را لازمه اقتدار سیاسی و اقتصادی دانست و افزود: در شرایط فعلی جامعه، مباحث علمی حرف اول را می زند که امیدوارم شما اساتید در این زمینه قدم های مؤثری بردارید.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه جامعه اسلامی اقتدار علمی را از دانشگاهیان می خواهد، تصریح کرد: کشور بدون اقتدار علمی یارای مقابله با دشمنان را ندارد، بنابراین اساتید دانشگاهی باید در رابطه با این موضوع مهم نقش خود را به خوبی ایفا کنند، البته اگر اقتدار علمی را مباحث معنوی و دینی پشتیبانی نکند به سرمنزل مقصود نمی رسد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ابتدای این جلسه با تبریک میلاد امام رضا(ع)، به 10 خصلت انسان های عاقل اشاره کرد و گفت: انسان های عاقل کارهای خیر دیگران را بزرگ و کارهای نیک بزرگ خود را کوچک می شمارند.
وی با بیان اینکه امروزه کسانی هستند که کارهای خوب و زیاد دیگران را بی ارزش جلوه می دهند، ادامه داد:  مدیریت ها و دولتها تغییر پیدا می کند، هر مسؤولی که کارهای دیگران را مؤثر و کثیر جلوه دهد، مشخص می شود که عقلش کامل است اما اگر کار دیگران را کوچک و بی ارزش نامید باید در تام بودن عقل و شعور خود شخص تردید داشت./936
/202/ب2

ارسال نظرات