۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۴۴۵۴۳۸
مدیرعامل اتحادیه تشکلهای قرآن و عترت کشور:

راهپیمایی اربعین مانور اقتدار مسلمانان است

مدیرعامل اتحادیه تشکلهای قرآن و عترت کشور گفت: راهپیمایی اربعین همچون موسم حج مانور اقتدار مسلمانان است که می‌تواند توطئه دشمنان را خنثی کند.
اتحادیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن محمدی مدیرعامل اتحادیه تشکلهای قرآن و عترت کشور امروز در نشست تخصصی بررسی فعالیتهای قرآنی مراسم اربعین که در اتحادیه تشکلهای قرآن و عترت برگزار شد، گفت: راهپیمایی اربعین بزرگترین مانور و تجمع بشری بسیار بی‌نظیر است که در تاریخ نمونه نداشته است، بنابراین هر اتفاقی در این عرصه رخ دهد بزرگترین اتفاق است.

وی افزود: بزرگ‌ترین آموزه سبک زندگی در همین راهپیمایی خود را به نمایش می‌گذارد در حالیکه شرکت‌کنندگان آن هیچ تقارب فرهنگی و مذهبی با هم ندارند.

مدیرعامل اتحادیه تشکلهای قرآن و عترت کشور با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین مانور اقتدار مسلمین جهان و شیعیان است، عنوان کرد: راهپیمایی اربعین همچون موسم حج مانور اقتدار مسلمانان است که می‌تواند توطئه دشمنان را خنثی کند.

محمدی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 50 محفل انس با قرآن کریم بین موکبهای از نجف تا کربلا برگزار شد، اظهار داشت: در سال جاری شورایی تشکیل‌ شده است که دبیری آن به اتحادیه واگذار شد، ما نیز فراخوانی را دادیم که 80 طرح فاخر در رابطه با برنامه‌های قرآنی اربعین اخذ شده است.

وی افزود: طی رایزنی با جامعه قرآنی عراق پیشنهاد داده شد که هرسال یک سوره به‌عنوان فعالیت محوری انتخاب شود که امسال سوره مبارکه فجر را انتخاب کردیم تا زائران طی مراسم افزون بر حفظ این سوره مفاهیم آن را نیز آموزش ببینند.

مدیرعامل اتحادیه تشکلهای قرآن و عترت کشور با اشاره به راه‌ اندازی 114 موکب قرآنی در مراسم پیاده‌روی اربعین، گفت: با پیشنهاد دوستان عراقی 114 موکب قرآنی تدارک دیده خواهد شد، در فاز اول قرار شد 25 موکب قرآنی در کل مسیر تشکیل شود، محافل انس با قرآن در آن برگزار خواهد شد، تصحیح نماز و سایر مسائل به‌صورت خاص پیگیری و انجام می‌شود.

محمدی افزود: بزرگ‌ترین جمع‌خوانی قرآنی با موضوعیت سوره فجر از سوی همه زوار در کل مسیر انجام خواهد گرفت، همچنین 50 نفر از فعالان قرآنی عراقی را میزبانی خواهیم داشت.

وی از برپایی چند نمایشگاه قرآنی در مسیر راهپیمایی اربعین خبر داده و گفت: در موکبهای مراسم پیاده‌روی اربعین قرآنهایی که به دستور رهبر معظم انقلاب به چاپ رسیده است توزیع خواهد شد، برای هر موکب 80 قرآن در نظر گرفته‌ شده است که در جمع به 2 هزار قرآن خواهد رسید، که برای توزیع آن در بین زائران نیاز به تأمین اعتبار یا کمک خیران هستیم.

مدیرعامل اتحادیه تشکلهای قرآن و عترت کشور در پایان خاطرنشان کرد: مراسم پیاده‌روی اربعین نماد اقتدار مسلمانان است بنابراین همه دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی تلاش کنند با اتحاد و انسجام بیشتر فعالیتهای قرآنی را در این مراسم توسعه دهند./202/807/ب1

ارسال نظرات