۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۵۴۹۳
آیت الله خاتمی:

نگاه به درون راه مقابله با نفوذ اقتصادی دشمن است

امام جمعه موقت تهران به تشریح راههای مقابله با نفوذ دشمن پرداخت و گفت: تبیین راه های مقابله با نفوذ دشمن در سه حوزه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی باید در دستور کار همگان قرار گیرد.
آیت ‌الله سیداحمد خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیت ‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، عصر امروز در ادامه سلسله نشست های بیست و سومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که با حضور فرهنگیان این استان در مهدیه مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در دو عرصه خارجی و داخلی نظام اسلامی را هدف قرار دادند.

وی با اشاره به این که دشمنان درصدد قطع ارتباط ایران با جهان اسلام هستند، افزود: در عرصه خارجی دشمنان انقلاب و اسلام درصدد آن هستند هر کجا ایران در آنجا نفوذ دارد چه از طریق جنگ نرم و چه از طریق جنگ سخت پای کشور ایران را از آن مناطق قطع کنند.

آیت ‌الله خاتمی با تأکید بر این که قصه جنگ سوریه تنها جنگ با تکفیری ها نیست، تصریح کرد: تکفیری ها مولود نامشروع غرب هستند و ایران در سوریه حضور معنوی داشت که با راه‌اندازی این جنگ طولانی از سوی دنیای استکبار به دنبال شکستن قدم ایران از سوریه بودند.

عضو عالی شورای حوزه های علمیه با اشاره به این که ایران در لبنان نفوذ دارد و با حزب الله لبنان کاملا در ارتباط است، گفت: حزب الله لبنان و سیدحسن نصرالله، رهبر خود را حضرت آیت‌ الله خامنه‌ای می ‌دانند و با تبعیت از ایشان هرگز جلوی دشمن غاصب سر فرود نیاورده‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که در عرصه داخلی نیز نقشه دشمن نفوذ است، افزود: نفوذ در عرصه مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی از حربه‌ های امروز دشمن در کشور است و نفوذ یعنی جا دادن تفکر انحرافی، غربی و غلط در جایی که باید تفکر انقلابی داشت.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری به تشریح راه های مقابله با نفوذ دشمن پرداخت و گفت: خطر نفوذ را باور کنیم، نگوییم خیال است و دشمن از براندازی عبور کرده است.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید بر این که باید باور کنیم دشمن درصدد سقوط انقلاب است و چون همه راهها را امتحان کرده و شکست خورده است، با راه جنگ نرم که ستون فقرات آن نفوذ است به مقابله پرداخته است، تصریح کرد: راههای مقابله با نفوذ دشمن در سه حوزه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی باید تبیین شود.

امام جمعه موقت تهران، بیمه اعتقادی و اخلاقی را نخستین راه مقابله با نفوذ فرهنگی دانست و گفت: خط مقدم این امر آموزش و پرورش است که باید در تقویت باورهای اعتقادی فرزندان اسلام بکوشد.

وی تبیین عملی ارزش ها و ضد ارزش ها را راه دیگر مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن خواند و افزود: برخی از بدحجابی‌ها به خاطر نداشتن شناخت درست از اسلام است که با تبیین درست ارزش ها جایی برای ضد ارزش باقی نمی ‌ماند.

آیت‌ الله خاتمی تواصی به حق و صبر را آخرین راه مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن برشمرد و اظهار کرد: تواصی به حق و صبر یعنی از دین و ارزش ها بگوییم و جوانان را به سوی ارزش‌های انقلابی و اسلامی سوق دهیم.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، بصیرت ‌افزایی را نخستین راه مقابله با نفوذ سیاسی دشمن دانست و گفت: بصیرت افزایی به معنی تشریح مسائل برای دیگران است و باید تمامی مسائل مربوط را به خوبی برای مردم تشریح کرد تا تصمیمی عاقلانه و بر اساس خرد صورت گیرد.

آیت ‌الله خاتمی بصیرت داشتن را دیگر راه مقابله با نفوذ سیاسی دشمن خواند و افزود: بصیرت داشتن به معنای دشمن شناسی است؛ جوانان انقلابی ما باید دشمن خود را در تمامی عرصه‌ها به خوبی بشناسند تا بتوانند راه مقابله با آن را با توجه به آن حوزه اتخاذ کنند.

امام جمعه موقت تهران ولایت مداری، زیرکی سیاسی، معیار گرایی، تحت تأثیر گفته های دیگران قرار نگرفتن و بدبین بودن به دشمن را از دیگر راه های مقابله با نفوذ سیاسی دشمن برشمرد.

وی همچنین نگاه به درون را نخستین راه مقابله با نفوذ اقتصادی دشمن خواند و تصریح کرد: نگاه به درون یعنی اقتصاد به گونه‌ای تنظیم شود که تکانه‌ های خارجی آن را نلرزاند و عدم وابستگی به نفت و وابستگی به محصولات داخلی باید در دستور کار دولتمردان کشور باشد.

آیت ‌الله خاتمی تولید را دیگر راه مبارزه با نفوذ اقتصادی دشمن دانست و گفت: تولید است که اشتغال ایجاد کرده و اقتصاد را پویا و توانا می ‌کند، پس باید تمامی نهادهای کشور برای رونق تولید در کشور کوشا باشند و از همه ظرفیت ها در عرصه تولید استفاده نمایند.

وی جلوگیری از اسراف را راه بعدی مقابله با نفوذ اقتصادی دشمن برشمرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، ضد ارزش تلقی کردن اشرافی گری را آخرین راه مقابله با نفوذ اقتصادی دشمن خواند و گفت: اشرافی گری ضد ارزش است و نباید با پزدادن سابقه اسلامی زیر سؤال برود.

وی همچنین در پایان طرح تقویت مبانی اعتقادی را کم نظیر دانست و گفت: این گام، گامی شایسته و مورد تأیید رهبر در عرصه مقابله با تهاجم فرهنگی است و امیدواریم خداوند توفیق ادامه این کار فرهنگی را عنایت بفرماید.

گفتنی است، طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی از پنجم مردادماه آغاز شده است و تا یکم شهریورماه نیز ادامه خواهد داشت.

این طرح که ابتکار حجت الاسلام والمسلمین نکونام و طرحی شناسنامه دار است، با حضور اندیشمندان دینی و با رویکرد سبک زندگی اسلامی هر ساله در فصل تابستان برگزار می شود./9457/پ201/ج

ارسال نظرات