۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۴۴۶۶۸۴

نشست تبیین گفتمان اسلامی در تبریز آغاز به کار کرد

سلسله نشست‌های علمی تخصصی اساتید و روحانیان گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی با محوریت تبیین گفتمان اسلامی امروز و فردا در تبریز برگزار می‌شود.
حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین روز از سلسله نشست‌های علمی تخصصی با محوریت تبیین گفتمان انقلاب اسلامی امروز با حضور جمعی از اساتید گروه های معارف اسلامی دانشگاه های استان آذربایجان شرقی در دانشکده علوم پزشکی تبریز در تالار شهید شایان مهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی خدیوی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی در نخستین روز این همایش با بیان این‌که هم اکنون 133 واحد دانشگاهی در استان وجود دارد که در سطح کشور از نظر تعداد دانشجویان در دومین رتبه بعد از تهران قرار دارد، اظهار داشت: ساماندهی اساتید گروه معارف اسلامی دانشگاه‌ها در اولویت کاری قرار دارد.

وی با بیان این‌که هدف کلی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و طرح‌های مختلف برای اساتید گروه معارف، دفاع عقلانی از دین است تا دانشگاه‌ها به سمت اسلامی شدن حرکت کنند، گفت: در استان آذربایجان شرقی همواره تعامل بسیار خوبی بین دانشگاه‌ها و دفاتر استانی نهاد مقام معظم رهبری وجود دارد.

همچنین علی خطیبی، عضو شورای سیاستگذاری دبیرخانه در دانشگاه‌ها با تأکید بر ارتقای سطح کمی و کیفی اساتید معارف، اظهار داشت: این گروه تنها گروه آموزشی است که دارای پشتوانه مستحکم و قوی همچون نهاد رهبری است، طی سال جاری مجوز سه مجله پژوهشی در این خصوص گرفته شده که یکی از آن‌ها در سطح بین المللی است.

وی از اختصاص 10 میلیارد ریال وام به گروه معارف نیز خبر داد و گفت: عمده اهداف نوین گروه معارف شامل بحث تدریس و روش کلاسداری نوین و مبارزه با تهاجم فرهنگی بوده و اساتید این گروه باید در این زمینه رفع ابهام کنند، انتظار داریم اساتید در جهت آگاهی هر چه بیشتر دانشجویان به موضوعاتی از قبیل استکبار ستیزی، عدم اعتماد به آمریکا و... بپردازند.

همچنین علی اکبر طاهری اقدم، قائم ‎مقام ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز با گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، اظهار داشت: امروز پس از گذشت نزدیک به چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آرمان‌های این نهضت در دیگر کشورهای اسلامی نهادینه شده است.

وی با بیان این‌که هشت سال جنگ تحمیلی نیز خللی در عزم راسخ ملت ایران در صدور آرمان های انقلاب اسلامی ایران ایجاد نکرد، خاطرنشان کرد: جنگ هنوز به پایان نرسیده است؛ چرا که امروزه عده‌ای پاسدار مرزهای کشورمان بوده و امنیت کنونی کشور نیز مدیون جانفشانی‌های این مجاهدان است.

طاهری ‌اقدم افزود: انقلاب اسلامی ایران متفاوت‌تر از سایر انقلاب‌ها است؛ چرا که بر اساس اعتقادات و پشتوانه‌ فکری مردم به وقوع پیوسته بود و افرادی چون رهبر کبیر انقلاب، مردم و اعتقادات قوی مردم نیز حامی این انقلاب بوده است و امروزه نیز تلاش‌های دشمن در راستای جدا کردن این سه گزینه از هم است.

وی با اشاره به وظایف اساتید گروه معارف، اظهار داشت: تبیین گفتمان اسلامی به دانشجویان جدیدالورود از جمله وظایف خطیر اساتید بوده و به عنوان مثال بسیاری از افراد جامعه که از فجایع حکومت پهلوی بی اطلاع هستند، اساتید گروه معارف باید به رسالت خود در این زمینه عمل کرده و حقایق را تبیین کنند./935/202/ب2

ارسال نظرات