۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۴۷۲۵۸
رییس دانشگاه ادیان و مذاهب:

وهابیت، برداشتی نادرست از اسلام است/ فراماسونری، روشی سیاسی برای کسب قدرت

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: وهابیت، یک برداشت نادرست از اسلام است و تفسیری که آنها از توحید دارند، متفاوت از مسلمانها است.
حجت الاسلام نواب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب، ظهر امروز 11 شهریور در همایش اندیشه های آسمانی در دانشگاه شهید بهشتی مشهد خطاب به فعالان کانونهای مساجد، گفت: اگر شما دور دنیا را هم بگردید خبری نیست و همه خبرها در وجود شما جوانهای مسجدی است که تأثیرگذار هستید.

وی با تأکید بر اینکه شما امیدی به رادیو و تلویزیون برای هدایت مردم نداشته باشید چرا که کار فقط و فقط در کانون های مساجد است، افزود: تبلیغ چهره به چهره و جذب جوان ها به مسجد دارای اهمیت است.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: من برای تبلیغ، سفر خارجی زیاد رفتم، اما یک دینار هم حق مأموریت نگرفتم و از طرفی سفرهای تبلیغی ساده رفتم و در مسجد و حسینیه خوابیدم و انتظار هتل هم نداشتم چرا که داعشی ها برای هدف خودشان، عملیات انتحاری انجام می دهند، اما برخی افراد وقتی برای تبلیغ به سفر خارج می روند به فکر هتل هستند.

احترام متقابل بین اهل سنت وشیعه

حجت الاسلام نواب در بخش دیگری از سخنان خود با سه بار تکرار کلمه وحدت، وحدت را مشترک بین شیعه و اهل سنت دانست و گفت: ما باید به آنها احترام بگذاریم و آنها نیز باید به ما احترام بگذارند، ما باید به مقدسات آن ها احترام بگذاریم و آن ها نیز باید به مقدسات ما احترام بگذارند و این نکته را متذکر شوم که آن ها به مقدسات ما احترام می گذارند و این احترامها متقابل و دو طرفه است.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب  با بیان اینکه اصول مشترک بین مسلمانان، نسبت به ادیان دیگر بیشتر و اختلافها کمتر است، اظهار کرد: اهل سنت، حضرت فاطمه(س) را دختر پیامبر اکرم(ص) می دانند و عزیز خود می دانند و اهانت به مقدسات اهل سنت، به صورت شرعی حرام و به صورت قانونی تخلف است.

وی با بیان اینکه داعش، مسلمان کشی را باب کرده است و شیعه و سنی می گویند این روش اسلامی نیست، تصریح کرد: ادیان فرقه اصلی و فرعی دارند، یهودیان، هزار نحله جدید در شرایط حاضر دارند و هر روز فرقه درست می کنند.

فراماسونری، روش سیاسی کسب قدرت است

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب به روش فراماسونری ها برای کسب قدرت اشاره کرد و گفت: فراماسونری، روش سیاسی کسب قدرت است و آنها در اتاق های پشت پرده آموزش می بینند که چطور قدرت را در کشورهای مختلف به دست بیاورند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا وهابیت، یک دین جداگانه ای دارد، بیان کرد: وهابیت، یک برداشت نادرست از اسلام است و تفسیری که آنها از توحید دارند، متفاوت از مسلمانها است.

حجت الاسلام نواب افزود: داعش جنگی را در سوریه و عراق راه انداخته است و این به معنای این نیست که جهان اسلام در امنیت نیست؛ بلکه اکثر جهان اسلام در امنیت است به طوری که 200 میلیون مسلمان در بنگلادش در آرامش زندگی می کنند و 150 میلیون مسلمان در هند در آرامش زندگی می کنند.

حجت الاسلام نواب در پاسخ به این پرسش که مذهب مردم فلسطین چیست؟ افزود: مردم فلسطین مسلمان هستند و با اهل بیت(ع) مشکلی ندارند و از طرفی اسم حَسنِین در مصر بسیار زیاد است و شهر قاهره، از شب تولد امام حسین(ع) تا شب تولد امام حسن(ع) چراغانی می شود.

خطرات شیعه انگلیسی/ فرقه شیخیه

وی به خطرات شیعه انگلیسی اشاره کرد و گفت: شیعه انگلیسی 500 سال است که پول خرج می کند و بهترین تعریف درباره شیعه انگلیسی را باید در فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید جستجو کرد که ایشان به درستی، واژه شیعه انگلیسی را به کار می برند.   

حجت الاسلام نواب در پاسخ به این پرسش که فرقه شیخیه چه فرقه ای هستند؟ افزود: آنها اسلام را از شیخ می گیرند و به شیخ خیلی احترام می گذارند و از طرفی آنها از جهل افراد استفاده می کنند.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب خطاب به فعالان کانون های مساجد گفت: شما راهی جز راه امام خمینی(ره) ندارید چرا که ایشان استاد مبارزه بود و از سال 1342 تا سال 1357 حکم بر ترور کسی امضا نکرد.

وی با تأکید بر جدی گرفتن کانونهای مساجد در عرصه های فرهنگی گفت: کانونهای مساجد، مرکز هدایت افراد است و شما اگر کمک ما نیایید و بازوی ما نشوید، ما نمی توانیم کاری انجام دهیم و شما بازوی امام جماعت هستید. 

حجت الاسلام نواب به اهمیت جذب جوانان اشاره کرد و افزود: هر کس و هر جوانی که از خیابان رد می شود، بسیجی است و می تواند در کانون شما باشد و اگر ما نتوانستیم این جوان ها را جذب کنیم، کم کاری ماست؛ بنابراین شما باید جاذبه خود را زیاد کنید و تلاش کنید تا نیروها را جذب کنید.

 وی با اشاره به این که باید فکر اصلی در کانون مساجد بر محور وحدت باشد، بیان کرد: باید بر مسأله وحدت و همگرایی اهمیت بدهیم./934/202/ب2

ارسال نظرات