۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۴۴۷۵۷۱
مشاور وزیر ارشاد:

مساجد پایگاه مرزبانی از اعتقادات شیعی، اسلامی و قرآنی است

مشاور وزیر ارشاد و دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: امروز شما فعالان کانونهای مساجد باید این مکانها را پایگاه مرزبانی از اعتقادات شیعی، اسلامی و قرآنی قرار بدهید.
حجت الاسلام سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حمید رضا ارباب سلیمانی، مشاور وزیر ارشاد و دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور ظهر امروز 13 شهریور در سومین مرحله از نهمین دوره همایش اندیشه های آسمانی در دانشگاه شهید بهشتی مشهد گفت: مهمترین سند افتخار مسلمانان قرآن و اهل‌بیت(ع) است و مسلمانان باید تلاش کنند تا برنامه‌ها و سبک زندگیشان در راستای تعلیمات قرآن و اهل بیت(ع) باشد، تا رستگار شوند.

مشاور وزیر ارشاد با بیان اینکه قرآن اساسنامه اسلام، رمز حیات و وسیله نجات است، عنوان کرد: مسلمانان باید با قرآن مأنوس باشند و آن را تلاوت کنند چرا که تلاوت مقدمه تدبر و عمل به قرآن است، همچنین به عنوان مسؤولان کانون‌های فرهنگی باید روزانه قرآن را تلاوت و تدبر کنیم تا نقشه راه را از آن به دست آوریم.

وی در ادامه تصریح کرد: بعضی از آیات قرآن کریم وظایف فردی را مشخص کرده اما برخی دیگر به جنبه‌های اجتماعی نیز توجه کرده و به عنوان فردی که در تشکیلات فعال است باید این آیات را مورد بررسی قرار دهیم.

دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به آیه 200 سوره آل عمران، گفت: ما باید صبر بر طاعت، معصیت و مصیبت داشته باشیم و مشکل امروز ما بی صبری است.

مرز جدایی ایمان و کفر تقوا است

وی با بیان اینکه مرز جدایی ایمان و کفر تقوا است، افزود: اگر شما به اردوگاه دشمن وارد شوید اهل صبرند و آنچه موجب تضمین موفقیت ما می شود خدا ترسی و تقوا است و از طرفی اگر روحیه اخلاص هم باشد صبر معنا پیدا می کند.

دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار کرد: آثار آیه 200 سوره آل عمران باید در زندگی مسجدی ها  نمایان شود و این آیه شعار کانونهای مساجد قرار بگیرد که اگر این چهار کار را شما انجام بدهید رستگاری شما تضمین می شود.

مشاور وزیر ارشاد خطاب به فعالان کانونهای فرهنگی هنری مساجد، گفت: بهتر است یکی از سوغاتیهایی که شما با خود می برید این باشد که بیشتر از پیش قرآن را تلاوت کنید چرا که امام (ره) با آنهمه فشارهای سیاسی و مشکلات کشور روزانه ساعاتی را به تلاوت قرآن می پرداختند.

مساجد را پایگاه مرزبانی از اعتقادات شیعی، اسلامی و قرآنی قرار بدهید

وی با بیان اینکه امام(ه) راه سعادت را در پرتو انس با قرآن طی کرد، افزود: از طرفی انس با قرآن و اهل بیت(ع) هم باید مسیر اصلی کانونهای مساجد باشد چرا که اگر می خواهیم در این دنیا آسیب نبینیم باید مرزبان خوبی برای مرزهای فرهنگی باشیم.

مشاور وزیر ارشاد با اشاره به آیه قرآن، گفت: کلمه رابطو اشاره به علمای شیعه دارد که مرزدار و مرزبان هستند و امروز شما فعالان کانونهای مساجد باید این مکانها را پایگاه مرزبانی از اعتقادات شیعی، اسلامی و قرآنی قرار بدهید.

وی با بیان اینکه برای تحقق این اهداف نخستین گام این است که خودتان را رشد دهید و سطح علمی خودتان را بالا ببرید چرا که ما در اسلام فارغ التحصیل نداریم، اظهار کرد: اسلام می گوید وقتی شما از کاری فارغ شدید باید به کار دیگری برسید و اینگونه شما در حال رشد و تعالی هستید.

دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: با این مسیر و هدف شما هرگز شکست نخواهید خورد و از طرفی هم نباید اجازه بدهید که شبهات ما و خانواده مان را تحت تأثیر قرار بدهد./934/201/ب2

ارسال نظرات