۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۴۴۹۰۹۷
مدیر مدرسه علمیه خواهران آمل:

تبیین ابعاد فاجعه منا نشانگر اهداف شوم آل سعود است

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل با بیان این که تبیین ابعاد فاجعه منا نشانگر اهداف شوم آل سعود است، گفت: وقایع پس از فاجعه منا بر همگان آشکار و ثابت می کند که این حوادث تلخ عمدی و اهداف شومی را دنبال کرده است.
فاجعه منا

کبری مهربان، مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با اشاره به ایام سالروز فاجعه منا، اظهار داشت: سال گذشته در ایام دهه نخست ذی الحجه طبق روال سال های قبل از تلویزیون مراسم عظیم و پرفیض حج را نگاه می کردیم و از حال و هوای حاجیان عزیزمان و چگونگی برگزاری این فریضه الهی با خبر می شدیم ناگهان در یکی از روزها خبر افتادن جرثقیل یکی از ساختمان های اطراف کعبه و شهادت و آسیب دیدن تعدادی از حاجیان را مطلع شدیم که سخت و ناراحت کننده بود.

وی با بیان این که حادثه سقوط جرثقیل غمگین و ناگوار بوده است، افزود: چند روز پس از آن حادثه نیز فاجعه منا رخ داد که سبب شهادت چند هراز نفر از حجاج گرانقدر شد.

مهربان اظهار داشت: تصاویر جانسوز و تأسف بار حاجیان عزیز که به شکل غم انگیزی روی هم افتاده بودند و حتی برخی هنوز زنده بوده و نفس می کشیدند همه انسانها را دچار بهت و حیرت کرده و صحنه های ناراحت کننده ای بوده است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل تصریح کرد: دولت ظالم و سفاک سعودی با این حادثه و تأخیر در کمک رسانی به حاجیان آسیب دیده بی کفایتی و اهداف نادرست خود را نشان داده است.

وی اظهار داشت: آل سعود در جریان وقوع فاجعه منا از ورود امدادگران کشورهای دیگر جلوگیری کرده و نخواستند تا امدادرسانی به نحو شایسته ای برای مصدومان این حادثه صورت گیرد.

مهربان ادامه داد: چند هزار نفر در فاجعه منا شهید شدند اما آل سعود با گذشت یک سال از این فاجعه نسبت به عذرخواهی برای شهدای منا اقدامی صورت نداده است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل با بیان این که تبیین ابعاد فاجعه منا نشانگر اهداف شوم آل سعود است، گفت: وقایع پس از فاجعه منا بر همگان آشکار و ثابت می کند که این حوادث تلخ عمدی و اهداف شومی را دنبال کرده است.

وی ادامه داد: فاجعه منا کام خانواده های بسیاری از هموطنان کشورمان را که در انتظار بازگشت حجاج این فریضه ارزشمند بودند، تلخ کرده و محفل عزا برای آنان به راه انداخته است.

مهربان تصریح کرد: فاجعه منا هیچ زمانی فراموش شدنی نیست که آل سعود زمینه ای برای تحقق اهداف شوم و نادرست خود صورت داده است تا آن را محقق کند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) خواهران آمل اظهار داشت: شهدای فاجعه منا با رفتن خود داغ بزرگی بر قلب ملت شهیدپرور ایران اسلامی و خانواده های گرانقدر خود قرار دادند که این عزیزان فراموش نمی شوند.

گفتنی است، شهرستان هزارسنگر آمل در فاجعه منا شهید سید نصرالله جعفری شاهاندشتی را تقدیم کرده است./1314/302/ب2

ارسال نظرات