۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۴۹۲۲۰
مدیر مدرسه آیت الله قاضی دزفول:

قرآن کریم صراحت در سیاسی بودن حج دارد

مدیر مدرسه آیت الله قاضی دزفول با اشاره به ذکر آیات فراوان و نامگذاری سوره ای به نام حج، گفت: حج از ارکان پنجگانه تأسیس اسلام و قرآن کریم صراحت در سیاسی بودن آن دارد.
خانه خدا

حجت الاسلام منصور کیانی، مدیر مدرسه آیت الله قاضی دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک فرارسیدن عید قربان گفت: قرآن کریم درباره حج آیات فراوان و سوره ای بدین نام دارد و ذکر آن علی رغم عدم ذکر بسیاری از واجبات دینی حکایت از جایگاه فوق العاده این فریضه است.

مدیر مدرسه آیت الله قاضی دزفول به جایگاه حج در قرآن کریم از بعد اجتماعی، عبادی و سیاسی اشاره و خاطرنشان کرد: حج از عبادت هایی است که قرآن کریم صراحت در سیاسی بودن آن دارد و یکی از ارکان پنجگانه تأسیس اسلام و پایداری آن محسوب می شود.

این مقام مسؤول به سنت قربانی در حج و فراوانی آیه های قرآنی در این باره اشاره و عنوان کرد: قربانی کردن از ارکان حج و سنتی ابراهیمی است هر چند که گفته می شود ادیان و انبیای پیش از آن حضرت چنین مناسکی را دارا بودند و حضرت ابراهیم(ع) احیاگر این مناسک بودند.

حجت الاسلام کیانی با بیان اینکه سنت ابراهیمی در حج و قربانی کردن از سوی انبیا پس از ایشان ادامه پیدا کرد، افزود: عدم جمع بستن دین نشان دهنده پیروی دیگران حتی انبیا از وی است و حتی قرآن کریم پیروی از حضرت ابراهیم(ع) را امر می کند.

وی با بیان اینکه دین در نزد خدا یکی است، اظهار داشت: انبیا با توجه به آیات «لا نفرق بین احد من رسله» همچون تنی واحد هستند و جدایی ندارند و از این حیث ما بر همان دین ابراهیمی هستیم و نامگذاری به مسلمان از سوی حضرت ابراهیم(ع) نشان دهنده مسلمان بودن ایشان و انبیای پس از خود است./303/9456/ب1

ارسال نظرات