۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۴۴۹۳۲۶
نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

گسترش مجالس لهو و لعب افتخار دولت اسلامی نیست

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه گسترش مجالس لهو و لعب و برخورد با کسانی که معترض به برگزاری این گونه مجالس هستند، یک افتخار برای دولت اسلامی نیست، گفت: وظیفه دولتمردان است که از کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می ‌کنند، حمایت و پشتیبانی کنند.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه ‌های نماز عید سعید قربان شهرکرد که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، با تبریک این عید بزرگ و ارزشمند به ملت بزرگ ایران و به همه‌ مسلمانان عالم گفت: خدای متعال دو روز نورانی عید فطر و قربان را به مسلمانان عطا کرد تا آنها را به قرب الهی مشغول کند و از جهالت و ابتذال دور بدارد.

امام جمعه شهرکرد محتوای عید قربان و عید فطر را  بندگی خدا دانست و گفت: محتوای عید قربان و غدیر عبارت است از بندگی خدا و دور بودن از معصیت الهی؛ یعنی این دو روز ملاک و معیار تمام سال مسلمان است که به خاطر بندگی و عبودیت در این ایام، آن را جشن می‌ گیرند و گرامی می ‌دارند.

حجت الاسلام ‌والمسلمین نکونام مفهوم عید را نیز شکرگذاری به درگاه الهی و دور بودن از معصیت خدا دانست و تصریح‌ کرد: جامعه باید از معصیت و گناه دور باشد و همه آحاد مردم باید تلاش کنند که جامعه را پاک نگه دارند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه مبارزه برای سلامت جامعه وظیفه‌ ای همگانی است، افزود: همه وظیفه دارند تلاش کنند که جامعه سالم باشد و مفهوم واقعی عید قربانی نیز همین قربانی شدن نفس، دنیا و شیاطین و حاکم شدن بندگی و اطاعت خدا است.

حجت الاسلام ‌والمسلمین نکونام حمایت و پشتیبانی از کسانی که در جهت سالم نگه داشتن جامعه تلاش می‌ کنند را  وظیفه دولتمردان دانست و تأکید کرد: وظیفه دولتمردان است که از کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می ‌کنند و تلاش می ‌کنند که جامعه را سالم نگه دارند، حمایت و پشتیبانی کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: برای دولت اسلامی افتخار نیست که خوش گذران و لاابالی‌ها راضی باشند و یا دولتمردان تلاش کنند که آنها را از خودشان راضی نگه دارند اما اهل ایمان ناراضی باشند و دلشان را خون کنند.

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه متعرضان به مجالس لهو و لعب باید نور چشم دولتمردان و مورد تکریم و حمایت باشند، افزود: برای دولت اسلامی افتخار نیست که معترضان به کارهای گناه آلود و مجالس لهو و لعب را  قانون شکن و اخلال‌گر معرفی کنند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه وقتی از اهل ایمان و آمران به معروف و ناهیان از منکر و معترضان به مجالس لهو و لعب سؤال می‌کنیم که چرا اعتراض خود را اعلام نمی ‌کنید؟ می ‌گویند که می ‌ترسیم ما را بگیرند و به عنوان اخلال‌گر، برایمان پرونده ‌سازی کنند.

امام جمعه شهرکرد به مسأله کنسرتهای موسیقی که این روزها دولتمردان در تلاش برای گسترش و ترویج آنها در جامعه هستند، اشاره کرد و گفت: متأسفانه شخص ریاست جمهوری معترضان به برگزاری کنسرتهای لهو و لعب را قانون شکن معرفی می ‌کند و وزیر ارشاد نیز می‌ گوید ما در برابر این مسأله کوتاه نخواهیم آمد و این مایه شرم است.

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه گسترش مجالس لهو و لعب و برخورد با کسانی که معترض به برگزاری این گونه مجالس هستند، یک افتخار برای دولت اسلامی نیست، افزود: دولت در بسیاری از موارد در برابر آمریکایی‌ ها و اروپایی‌ ها کوتاه آمده اما در این مسأله حاضر نیستند در برابر اهل ایمان که نسبت به مجالس لهو و لعب معترض هستند، کوتاه بیایند و حتی با صراحت می ‌گویند که کوتاه نخواهیم آمد! در این مسأله هم باید دولت کوتاه بیاید و هم اهل ایمان حمایت و تقویت شوند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان تأکید کرد: مبادا به آنجا برسیم که آمر به معروف و ناهی از منکر به دلیل آن که بگوید مرا قانون شکن معرفی می ‌کنند، احساس امنیت نکند که این قطعا افتخار برای دولت اسلامی نیست.

حجت الاسلام ‌والمسلمین نکونام با بیان اینکه برای دولت اسلامی افتخار نیست که مسجد و اصحاب مسجد و به تعبیر بعضی از این آقایان، آخوندها از آنها ناراضی باشند و مرتب از دولت انتقاد کنند، تاکید کرد: روحانیت و اهل مسجد انقلاب و دولت را از خودش می ‌داند و اگر هم اعتراضی دارند باید دولت به خود بیاید و اعتراض آنها را بررسی کند و مورد توجه قرار بدهد تا جامعه از معصیت دور و به پاکی‌ها آغشته شود.

وی در ادامه با گرامیداشت سالگرد شهدای عزیز و ارزشمند منا تأکید کرد: قطعا خون این شهیدان گریبان آل سعود را خواهد گرفت و آل سعود با این جنایت و امثال این جنایتها در حقیقت تیشه به ریشه خودش زده است و بقاء خودش را به حداقل رسانده است و به زودی در اثر مظلومیت این خون‌ها، نابودی آن را شاهد خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اگر چه مجری تمام این مکرها، حیله‌ها و شیطنت‌ها آل سعود هستند اما در حقیقت عامل اصلی آمریکا است و نقشه اصلی را سازمان‌های موساد و سیا طراحی می‌کنند، خاطرنشان کرد: مبادا تصور کنیم مجری آل سعود است و نباید کاری با آمریکا و هم‌پیمانانش داشته باشیم بلکه باید همه این‌ها با یک چوب رانده شوند تا نفرت از آنها در جهان  فراگیر باشد.

امام جمعه شهرکرد، سیره و روش ائمه معصومین در مواجه با دشمنان را افشا چهره دشمن و دست دوستی ندادن با آنها دانست و تأکید کرد: متأسفانه آن کسانی که در داخل برای دوستی با آمریکا پیش قدم بودند و دستن دوستی با آنها دراز کردند امروز نیز حرف از دوستی با آل سعود می زنند.

وی اضافه کرد: امروز همه ضایعات مذاکراتی که رفتند و کوتاه آمدند و خلاف منویات رهبر معظم انقلاب عمل شد را مشاده کردند؛ بنابراین این ها دشمنان سرسخت انقلاب هستند و اقتدار ما به آن نیست که با آنها دست دوستی بدهیم .

حجت الاسلام ‌والمسلمین نکونام در پایان خاطرنشان کرد: یقین داشته باشید که به قدرت و عنایت الهی، آل سعود ماندنی نیست و تیشه به ریشه خودش زده و به زودی نابود خواهد شد و دست قدرت الهی پشت سر ملت ایران است؛ بنابراین امید بستن به بیگانه و دشمن یعنی قطع امید از خدای متعال و جفا در حق انقلاب اسلامی است./201/9457/ب1

ارسال نظرات