۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۴۴۹۶۲۸
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

جامعه بشری از کمبود اندیشه انسانی و الهی رنج می‌برد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دنیای بشریت که به پستی کشانده شده به علت دوری از مکتب اولیای خدا و تعهد در عبودیت و بندگی به خدا است، گفت: ما امروزه در جامعه با کمبود رشته‌، دانشمند، تکنیک و صنعت مواجه نیستیم بلکه ما با کمبود اندیشه انسانی و الهی روبرو هستیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی 95- 96 حوزه علمیه خراسان جنوبی اظهار داشت: تمام نعمت‌های جهان هستی برای ما نعمتند و در خدمت ما قرار دارند و می‌توانند به ما در جهت رشد، سیر و کمال کمک کند.

وی با بیان اینکه باید از نعمت‌های خدا به خوبی بهره‌برداری کنیم، گفت: نعمت‌های جهان هستی حساب شده است و بر اساس حکمت به هر موجودی که لازمه وجودش بوده نعمت داده شده است، انسان به دلیل اینکه یک موجود ابدی و بی نهایت است برنامه‌هایش با بقیه موجودات تفاوت دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خدا تمام موجودات را هدایت کرده است، افزود: هیچ نعمتی بالاتر از هدایت نیست و هیچ شقاوت و بدبختی بالاتر از ضلالت نیست، خدا در جایی بخل نورزیده است و حتی زنبور عسل را هم با الهامی که می‌کند به سمت گل‌ها هدایت می‌کند تا عسل مناسبی را تولید کند و اگر این هدایت نباشد بهار و گل‌ها معنی نمی‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه طلاب با خواندن دروس حوزوی بهترین راه را انتخاب کردند، تصریح کرد: طلاب و روحانیان از نظر جایگاه اجتماعی در جامعه بشر بزرگترین خدمت به نوع بشر را در پیش گرفته‌اند، طلاب باید این لحظات نورانی را قدر بدانند.

وی با بیان اینکه دنیای بشریت که به پستی کشانده شده به علت دوری از مکتب اولیای خدا و تعهد در عبودیت و بندگی به خدا است، ادامه داد: ما امروزه در جامعه با کمبود رشته‌، دانشمند، تکنیک و صنعت مواجه نیستیم بلکه ما با کمبود اندیشه انسانی و الهی روبرو هستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمنان همان‌طور که پیامبران را به شهادت رساندند مغز آیت الله مطهری‌ها را هم ترور می‌کنند، خاطرنشان کرد: آنچه که امروزه می‌تواند بشر را از منجلاب ها نجات دهد اندیشه آیت الله مطهری‌ها و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه طلاب و روحانیان امروز نجات غریق از آتش دنیا و آخرت هستند، اظهار کرد: طلاب و روحانیان باید خود را امروزه مجهز کنند و فلسفه اسلام، حکمت اسلام، فقه اسلام و اخلاق اسلام را در اندیشه و گفتار در عمل پیاده کرده و جامعه بشری را از این منجلاب نجات دهند.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) مظهر بعثت و پیاده کردن عدل است، افزود: امام علی (ع) می‌فرمایند دنیایی که امروزه با ما عصبانی است و عدل علی (ع) را قبول ندارد به جریانی در انتها، منتهی می‌شود و با فشاری که به این مردم وارد می‌شود ناچار می‌شوند عدل علی (ع) را قبول کنند./202/880/ب1

ارسال نظرات