۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۴۴۹۸۶۳
مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی:

21 مدرسه علمیه ویژه برادران درآذربایجان شرقی فعالیت دارند

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون 21 مدرسه علمیه ویژه برادران در استان فعالیت دارند که از این تعداد 7 مدرسه علمیه در شهر تبریز فعال است.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، که به مناسبت آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه استان ترتیب یافت، اظهار داشت: هم اکنون 21 مدرسه علمیه ویژه برادران در سطح آذربایجان شرقی فعالیت دارند که تنها در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز بیش از 500 طلبه در حال تحصیل هستند.

وی با بیان این‌که 7 مدرسه علمیه در شهر تبریز فعال است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با احداث و تکمیل هر چه سریع تر حوزه علمیه جامع و بزرگ ثامن الحجج(ع) که در اراضی پادگان ارتش تبریز عملیات اجرایی آن در حال اجراست، حداقل به نیازهای کلان شهر تبریز در افزایش ظرفیت جذب طلاب پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری ادامه داد: برای سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، بیش از 1200 نفر در آزمون ورودی شرکت کردند که بیش از 800 نفر آنان حائز نمره قبولی شدند، اما به دلیل محدودیت فضا و امکانات نتوانستیم بیش از نصف این تعداد را پذیرش کنیم.

وی با اشاره به استقبال پرشور جوانان آذربایجان برای تحصیل در حوزه های علمیه گفت: این نشانه خوبی از پویایی جامعه اسلامی است و نشان می دهد توطئه های دشمنان برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی نقش بر آب است؛ در شرایطی که امروزه مدارس و دانشگاه های ما با مشکلی به نام صندلی های خالی مواجه هستند، حوزه های علمیه از کمبود فضای آموزشی رنج می برند. 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به تحصیل بیش از 700 نفر از خواهران در حوزه های علمیه استان، خاطرنشان کرد: در شهرستان مرزی جلفا نیز حوزه علمیه خوبی برای تحصیل خواهران ایجاد شده که در سطح کشور بی مانند است و ظرفیت های بالایی برای پاسخگویی به نیازهای دینی منطقه قفقاز دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تبریز به همراه قم، تهران و کرمانشاه در زمره چهار شهر برتر ایران از نظر استقبال جوانان برای تحصیل در حوزه است، گفت: ظرفیت های بزرگی در علوم حوزوی داریم که کسب رتبه نخست کشوری در رشته ادبیات عرب در المپیاد اخیر حوزه های علمیه نمونه ای از آن است.

امام جمعه جلفا همچنین از تحصیل بیش از 200 طلبه در شعبه جامعه المصطفی العالمیه آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این در حالی است که مرکز تخصصی شیعه شناسی علامه امینی نیز در آموزش طلاب ویژه سطح دو و سه فعالیت دارد، امروز بنیاد نخبگان حوزه علمیه آذربایجان شرقی فعال است که هفته گذشته 15 نفر از نخبگان حوزوی استان تجلیل شدند./935/302/ب2

 

ارسال نظرات