۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۴۴۹۹۹۸
حجت الاسلام جوشقانیان:

مهمترین مأموریت در نظام هستی بر عهده ولی زمان است

کارشناس مهدویت همزمان با دهه ولایت به ضرورت تبعیت و پیروی از امر مولا تأکید کرد و گفت: اگر تبعیت از ولی در جامعه نباشد و از امر ایشان سرکشی انجام شود، پایگاه نظامی اسلام تضعیف می شود.
جوشقانیان

حجت الاسلام حسین جوشقانیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با دهه ولایت به تبعیت از ولی زمان تأکید کرد و گفت: در مکتب اسلام در هیچ امری به اندازه تبعیت و پیروی از ولایت تأکید نشده است.

عضو مؤسسه روایت سیره شهدا اظهار داشت: اگر از ولی فقیه پیوری نشود و از امر آن سرپیچی صورت گیرد، دود آن به چشم جامعه می رود.

وی ادامه داد: جامعه اسلامی باید به طور کامل از رهبر و ولی امر خود تبعیت داشته باشند؛ چرا که هر چه تبعیت پذیری بیشتر باشد، سرعت پیشرفت نیز بیشتر می شود.

کارشناس مهدویت ابراز داشت: متأسفانه در زمان ائمه معصوم(ع) تبعیت پذیری کمرنگ بود و همین باعث شد که جهان از وجود حاکمیت ناب محروم است.

وی افزود: اگر تبعیت از ولی در جامعه نباشد و از امر ایشان سرکشی انجام شود، پایگاه نظامی اسلام تضعیف می شود، چرا که ولی و رهبر، ستون آن جامعه است؛ در واقع مهمترین مأموریت در نظام هستی بر عهده ولی زمان است.

حجت الاسلام جوشقانی گفت: باید به این نکته توجه داشت که اگر کوچکترین شکافی بین ولی و جامعه باشد، دشمن حداکثر بهره وری را می برد و نفاق ایجاد می کند.

وی بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) به این دلیل امام علی(ع) را جانشین خود معرفی کردند که هم آگاهی ایشان از تمام افراد آن جامعه بالاتر بود و هم شخصیتی دلسوزتر از امیرمؤمنان نسبت به مردم و اسلام وجود نداشت.

عضو مؤسسه روایت سیره شهدا تأکید کرد: در عصر غیبت حضرت حجت(عج) نزدیکترین فرد به معصوم باید به عنوان رهبر و ولی جامعه اسلامی باشد که به حق رهبر معظم انقلاب نزدیک ترین این افراد است.

وی در پایان تصریح کرد: ولی زمان شخصیتی است که بت های زمان را می شکند و آداب، اخلاق و شیوه درست زندگی کردن را به ما آموزش می دهد؛ همچنین شیطان در آن ها توانایی نفوذ ندارد./840/ت302/ی

ارسال نظرات