۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۴۵۰۳۹۳
آیت الله سبحانی:

طرفداران تکفیر بر طبل تفرقه می کوبند

حضرت آیت الله سبحانی طرفداران تکفیر به غلط بر طبل تفرقه می کوبند و کار اشتباهی می کنند، تصریح کرد: موسوعه السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه احاطه ما را بر کتاب فریقین ایجاد کرده و دو طرف می توانند کتب یکدیگر را مطالعه کنند.
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی ظهر امروز در دیدار رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم و با اشاره به رونمایی از موسوعه السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه در سخنانی اظهار کرد:  ریشه این موسوعه به مرحوم آیت الله صدر الدین صدر باز می گردد و وی تحریر آن را آغاز کرده بود.

وی با بیان اینکه این موسوعه اصالت شیعه را مشخص می کند، بیان کرد: این موسوعه در برابر نویسندگان مزدوری که اصالت شیعه را بعد از سقیفه و صفین می دانند، ایستادگی کرده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه این موسوعه نشان می دهد که طرفداران تکفیر به غلط بر طبل تفرقه می کوبند و کار اشتباهی می کنند، تصریح کرد:  این موسوعه احاطه ما را بر کتاب فریقین ایجاد کرده و دو طرف می توانند کتب یکدیگر را مطالعه کنند.

وی با اشاره به ضرورت معرفی این کتاب به علمای اهل سنت، افزود: مناسب است که حتی صد نسخه از این موسوعه را به علمای الازهر  ارسال کنیم چون آن ها بر خلاف وهابیت از این اثر استقبال خواهند کرد.

حضرت آیت الله سبحانی گفت: ما باید این اثر گرانبهای خود را به جهانیان معرفی کنیم و رساندن این کتاب به شیخ کویت و قرضاوی از دیگر کارهایی است که باید انجام شود.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین مختاری توضیحاتی پیرامون این موسوعه ارائه کرد./858/پ202/ج1

ارسال نظرات