۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۴۵۰۴۴۱
آیت الله طبرسی:

تقوا و صداقت مهم‌ترین اصل در حرفه خبرنگاری است

آیت الله طبرسی تقوا را مهم ترین اصل در حرفه خبرنگاری دانست و گفت: رسانه ها باید در همه امور خود تقوا را محور قرار دهند و خداوند متعال را ناظر بر اعمال خود ببینند.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیر عامل مؤسسه ایران با بیان این که امروز مطبوعات ما الحمدالله جایگاه ویژه ای به دست آوردند و باید آن را حفظ و حراست کرد، افزود: امروز ارسال یک خبر که اگر واقعیت نداشته باشد می تواند بحرانی بسیار بد در جامعه یه وجود بیاورد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتقاد مطبوعات و رسانه ها از عملکرد دولت یا دستگاه های اجرایی گفت: ما نمی گوییم انتقاد نباشد، اما اعتقاد داریم که انتقاد نباید تخریبی باشد، انتقاد سازنده می تواند بسیار تأثیر گذار باشد و مخاطبان هم از آن استقبال خواهند کرد.

آیت الله طبرسی در ادامه با بیان این که دولت ما یک دولت اسلامی بوده و همه ما وظیفه داریم تا آنجایی که می شود از مناصب حکومتی حفاظت و حراست کنیم، افزود: نباید تخریب کنیم باید اعتماد سازی کرد و خوشبختانه روزنامه ایران با توجه به اینکه یک روزنامه دولتی است اما خیلی از مسائل روز و اجتماع را به صورت شفاف و حساب شده منعکس می کند.

وی با اشاره به این که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رسانه ها جایگاه مناسبی در کشور نداشتند، افزود: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد گسترش روز افزون رسانه های مکتوب و مجازی هستیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز امپراتوری رسانه ای دنیا در اختیار صهیونیست ها قرار دارد، تصریح کرد: سردمداران نظام سلطه تنها اخباری که با سیاست استکباری آنها همراه است را مخابره می کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که متأسفانه امروز رسانه ها در دنیای غرب در جهت تأمین منافع استکباری و استعماری کشورها گام بر می دارند، خاطرنشان کرد: رسانه ها باید بیان کننده حقایق باشند نه این که در جهت اهداف استکباری برخی گروه ها گام بردارند.

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود تقوا را مهم ترین اصل در حرفه خبرنگاری دانست و خاطرنشان کرد: رسانه ها باید در همه امور خود تقوا را محور قرار دهند و خداوند متعال را ناظر بر اعمال خود ببینند.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امانت در گفتار باید بیش از پیش مورد توجه رسانه ها قرار گیرد، تصریح کرد: متأسفانه برخی رسانه ها در این بخش دارای ضعف عمده هستند که باید اصلاح شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به مسأله صداقت در حرفه خبرنگاری اشاره کرد و گفت: متأسفانه در طول تاریخ به دلیل حب و بغض هایی که وجود داشت شاهدیم امروز هنوز زوایای زندگی ائمه اطهار(ع) همچنان پنهان مانده و در محرومیت به سر می برد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که در اطلاع رسانی نباید حب و بغض های شخصی ملاک انعکاس اخبار باشد، تصریح کرد: امانت و صداقت در ارسال اخبار باید مورد توجه رسانه ها قرار گیرد.

آیت الله طبرسی با بیان این که اخبار مسموم می تواند زمینه بیماری افکار بسیاری از افراد جامعه را فراهم کند، خاطرنشان کرد: رسانه ها باید تلاش کنند تا در انعکاس اخبار به همه جوانب آن توجه کنند تا موجب تشویش اذهان عمومی نشود.

امام جمعه ساری، مراقبت و مواظبت رسانه ای را وظیفه مهم خبرنگاران متعهد دانست و ادامه داد: وظیفه اطلاع رسانی بایدها و نبایدهایی دارد که اقدام صادقانه، شفافیت بیان، برخورداری از تقوا و انصاف از جمله بایدهای رسانه ای است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی دشمنان زیادی دارد بر حفظ و حراست از ارزش های دینی و انقلاب تأکید کرد و گفت: متأسفانه امروز همه رسانه های دنیا هم قسم شده اند تا مانع از تحقق اهداف نظام دینی شوند که به یاری خداوند متعال به هدف های شوم خود نخواهد رسید./202/950/ب1

ارسال نظرات