۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۴۵۰۴۸۱
آیت الله طبرسی:

غدیر مبنای تکامل مبعث است/ انقلاب اسلامی پیوند عمیق با غدیر دارد

نماینده ولی فقیه در مازندران، عید غدیر را عید اکمال دین و عید امامت و ولایت خواند و گفت: غدیر عید مظلومان و مستضعفان است و در غدیر خم مدال امامت، ولایت، مدیریت اجتماعی و سیاسی و دینی پیامبر به امیرمؤمنان واگذار شده است.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران یک شنبه شب در مراسمی که به مناسبت دهه امامت و ولایت در ساری برگزار شد بر ضرورت شناخت صحیح غدیر در جامعه تأکید کرد و گفت: واقعه غدیر ابعاد مختلف دارد که مهم‌ترین آن شیعه ای که این روز عظیم را به عنوان امامت و ولایت برای جامعه اسلامی تعیین کردند و پذیرا شدند و مهم پیام و محتوای غدیر است.

وی با بیان این که غدیر روز تجلی آفتاب ولایت و تداعی عنایت الهی به جامعه بشری است، افزود: با گسترش و ترویج فرهنگ غدیر شاهد تحکیم هرچه بیشتر روابط والای انسانی و دینی در جامعه خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: تفکر دینی با ترویج فرهنگ غدیر از غربت تاریخی خود رها شده است و شاهد بازگشت آن، تحت زعامت ولی امر مسلمین جهان برای هدایت الهی مردم بودیم.

آیت الله طبرسی افزود: خداوند هدایت انسان‌ها را برعهده رهبران الهی نهاده است تا همگان به ریسمان الهی چنگ زنند و زمینه تشکیل امت واحده برای تاسیس حکومت جهانی اسلام به رهبری حضرت ولی عصر‌(عج) را فراهم کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: فرامین و دستورات ولی امر مسلمین، مقام عظمای ولایت در غیاب ائمه معصومین (ع) باید تقویت شده و توسعه یابد.

وی با اشاره به این که این مأموریت الهی و خدایی بود که از سوی خدا به پیامبران(ص) اعلام شد تا علی(ع) را در روز عید سعید غدیر معرفی کند نه اینکه خلافت تعیین کند، افزود: حضرت علی(ع) آسمانی است و از آسمان آمد و خدا امر خود را به وسیله پیامبر(ص) به وی رساند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در چنین روزی اسلام کامل شد و نعمت خدا بر مسلمین تمام شد چرا که امر خدا از سوی پیامبر(ص) در این روز عزیز ابلاغ شد.

آیت الله طبرسی با بیان این که ما دو قرائت بعد از رحلت پیامبر(ص) داشتیم؛ یکی از حرا تا سقیفه که برادران ما از اهل سنت اعتقاد دارند و یکی هم قرائت ما شیعیان از غدیر است، خاطرنشان کرد: حرا تا غدیر و از غدیر تا مهدی(عج) ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مهم این است که هم ما و هم برادران اهل سنت غدیر را قبول داریم چرا که از مجموع روایات پیامبر(ص) استفاده می کنیم و این قرائتی است که به اسلام مفهموم داده است.

امام جمعه ساری با بیان این که عید غدیر هم جزء اسلام هست که یک عالم سنی آن را در کتاب خود آورده است، تصریح کرد: هر کسی غدیر را منکر شود، اسلام را منکر شده است.

آیت الله طبرسی عید غدیر را عید اکمال دین و عید امامت و ولایت خواند و یادآور شد: غدیر عید مظلومان و مستضعفان است و در غدیر خم مدال امامت و ولایت و مدیریت اجتماعی و سیاسی و دینی پیامبر به امیرمؤمنان واگذار شده است.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به پیشینه تبرستان و مازندران خاطرنشان کرد: مردم مازندارن و ساری از همان ابتدا اسلام را با حضرت علی(ع) قبول کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که غدیر بعد از فوت پیامبر دشمن داشته و در حال حاضر هم دارد، تأکید کرد: وجود داعش، شدت دشمنی با غدیر است، به گونه‌ای داعش در حقیقت صهیونیست، آمریکا، آل‌سعود و انگلیس است.

وی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی پیوند عمیق با غدیر دارد، تصریح کرد: دشمنان با نقشه شیطانی در مورد تهمت به امام و ارتباط ایشان با استکبار می‌خواهند انقلاب ما را از ریشه بی‌هویت کنند و انقلاب غدیری را زیر سوال ببرند.

امام جمعه ساری با اشاره به اهمیت و جایگاه غدیر در جامعه گفت: تبیین شیعه از اسلام این است که حرا به غدیر و غدیر به مهدی(عج) متصل شود و باید امامت را استمرار حرکت انبیا، اولیا و نبی مکرم(ص) اسلام قلمداد کنیم و ولایت فقیه ادامه دهنده غدیر است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ولایت فقیه مختص فقه شیعه است، خاطرنشان کرد: ولایت فقیه در قانون اساسی ما آمده است چون پیامبر(ص) و انبیاء الهی تا ظهور مهدی(عج) حضور دارد.

آیت الله طبرسی با بیان این‌که باید قدردان پذیرش غدیر از سوی شیعیان باشیم، گفت: شیعه امیرمؤمنان(ع) روز قیامت پاینده و سعادتمند خواهد بود. البته شیعه از دست بنی امیه و بنی عباس در طول تاریخ در خطر افتاده بود و متأسفانه داعشی ها هم شیعه کشی را عبادت می دانند و اذعان می کنند به بهشت می روند.

امام جمعه ساری غدیر را همه اسلام خواند و افزود: اگر درک درستی داشته باشیم غدیر همه هویت مسلمانان است و برای ما شیعیان از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید به شکل ویژه به این مسأله اعتقادی نگاه کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تضعیف جایگاه امامت و ولایت را یکی از مهم ترین اهداف دشمنان اسلام ناب برشمرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی در حالی به پیروزی رسید که محور حرکت این انقلاب بر پایه رهبری و ولایت استوار است.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که دشمنان از هر ابزاری برای ضربه زدن به ولایت استفاده می کند، ادامه داد: غدیر نقطه آغازی است از یک حرکت بسیار زیبا، که تداوم راه همه انبیاء بوده است.

امام جمعه ساری، غدیر را مبنای تکامل مبعث و حیات و دوام آن بر شمرد و با اشاره به این که امروز همه ما در برابر مسأله مهم غدیر مسؤول هستیم، یادآورشد: در این راستا لازم است ضمن برنامه ریزی دقیق، اهداف غدیر را در امور جامعه نهادینه سازیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: برنامه های غدیر باید به صورت مردمی برگزار شود و فرهنگ غدیر را باید به مشابه عاشورایی و محرم در بین تک تک آحاد جامعه ترویج دهیم و همگان در بییین آن نقش آفرین باشند.

آیت الله طبرسی با بیان این‌که برنامه های فرهنگی برای برگزاری جشن های دهه غدیری بیشتر شود گفت: طرح های فاخر غدیری در مازندران الگوی جهانی شود ضمن اینکه مؤمنان در دنیا و آخرت به غدیر نیازمند هستند و امامت شاخص و شاقول مؤثر شیعیان است./202/950/ب1

ارسال نظرات