۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۴۵۰۸۴۹
امام جمعه شهرستان آران و بيدگل:

غدير خط بطلانی بر اندیشه جدايي دين از سياست است

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل گفت: اگر غدير را کنار بزنيم سکولار و فتنه جدايي دين از سياست خواهد آمد و در واقع غدير بطلان سفسطه جدايي دين از سياست است.
حجت الاسلام سيد محمد موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد محمد موسوي سه شنبه شب در امامزاده محمد هلال ابن علي(ع) با تبريك عيد سعيد غدير خم، عيد ولايت، گفت: پاسداشت غدير موجب حيات طيبه انساني و رشد و شکوفايي و سعادت دنيا و آخرت است و دوري از غدير تجلي ظلم و جهل و بدبختي و زبوني و ذلت است.

وي، غدير را سرچشمه جوشان ولايت دانست و به اشاره به اينكه خداوند در قرآن می فرمايد «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي»، ادامه داد: غدیر روز اکمال دين و اتمام نعمت و يادآور بيعت با امامت و تجديد عهد با ولايت است.

حجت الاسلام موسوي روز عيد غدير را روز ميثاق و روز بيعت مجدد با مولاي انسانيت و يگانه امام دادگستر و برپا کننده حکومت عدل واحد جهاني دانست و گفت: مکتب غدير مکتب جهاد، ايمان، قرآن و مکتب تمام انبياي الهي است که همه بر سر خوان گسترده علم و بصيرت و بينش الهي و به تعبير قرآن كه مي فرمايد «عرضها كعرض السماوات والأرض» دعوت مي شوند و کروبيان و قدسيان در اين مکتب خانه حضور مي يابند و از معاني و فيوضات معنوي غدير درسها و بهره‌ها مي‌گيرند.

وي با تأكيد بر اينكه خبرنگاران، روزنامه نگاران و اهل قلم بايد از غدير بنويسند و حقايق غدير را منتشر كنند، اضافه كرد: حوزه ها و دانشگاه ها، وعاظ و صاحبان منابر نيز بايد تمام همت خود را صرف ترويج فرهنگ غدير و معرفت افزايي آن کرده و وقايع آن ايام را براي عموم تبيين کنند.

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل ادامه داد: تنها راه صلاح ما تمسک به غدير است و نردبان سير و ترقي و فتح قله هاي معرفت و راه حفظ استقلال و عظمت کشور و دفع استکبار و استضعاف تمسک به غدير و الهام از مفاهيم غدير است.

حجت الاسلام موسوي با بيان اينکه غدير حقيقت اسلام و دژ محکمي براي صيانت از آن است گفت: اگر غدير را کنار بزنيم سکولار و فتنه جدايي دين از سياست خواهد آمد و در واقع غدير بطلان سفسطه جدايي دين از سياست است.

به گفته وي، غدير تداوم خط رسالت انبيا و تداوم خورشيد ولايت است و پيام غدير ابلاغ فرمان جدي الهي براي پيروي از ولايت است.

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل با اشاره به اينکه غدير عامل اصلي ايثارگري ها، شهادت ها، جانفشاني ها و عاشوراهاي مکرر تاريخ است، افزود: غدير محراب هميشه سرسبز ولايت است.

وي عاشوراي حسيني را در امتداد و تداوم رسالت غدير دانست و گفت: عاشوراييان در طول تاريخ در تداوم خط ولايت و براي احياي غدير و اعلام وفاداري و رعايت عهد و پيمان با ولايت به استقبال شهادت رفته و خواهند رفت.

حجت الاسلام موسوي تاکيد کرد: غدير از روز واقعه کربلا حيات واقعي خود را آغاز کرد و پس از 50 سال در چنگال سفسطه گرفتار بود و برگ جديدي از تاريخ خود را ورق زد و با شهادت امام حسين(ع) براي بار دوم آوازه غدير تا دورترين نقاط دنيا رفت و حتي کفار و مشرکين اهل سفسطه را لعنت کردند و سرافرازي غدير را آفرين گفتند.

وي اظهار داشت: امروز تنها رهبري غدير است که ندا سر مي دهد اگر جهانخواران بخواهند در مقابل دين ما بايستند در مقابل تمام دنياي آنان خواهيم ايستاد و به بزرگترين ابرقدرتهاي جهان و آمريکاي جنايتکار اعلام مي كند که هيچ غلطي نمي تواند بکند./202/1307/ب1

ارسال نظرات