۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۴۵۲۳۵۰
آیت الله مجتهد شبستری:

دشمن به دنبال تهی کردن عزاداریها از روح و هدف حسینی است

امام جمعه تبریز گفت: دشمنان اسلام و تشیع تلاش دارند، روح عزاداریها را از هدف و مرام حسینی جدا سازند، تا فقط شکل و ظاهر عزاداریها باقی بماند.
آیت الله مجتهد شبستری در دیدار اعضای هیئات مذهبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار اعضای ستاد مشترک برگزاری مناسبتهای مذهبی تبریز، اظهار داشت: انقلاب اسلامی و نهضت حسینی نقاط اشتراک فراوانی با یکدیگر دارند، در حقیقت پیروزی انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته از نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بوده است.

وی با تأکید بر این‌که اهداف نهضت حسینی همچنان در انقلاب اسلامی ایران جاری و ساری است، خاطرنشان کرد: مادامی که از پیرو مکتب حسینی و آرمانهای شهدای کربلا هستیم، دشمنان هیچ گاه بر امت اسلامی و شیعیان چیره نخواهند شد، چراکه این مکتب، درس آزادگی به شیعه آموخته است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم برگزاری عزاداریهای با شناخت هدف و معرفت برای امام حسین(ع) در ماه محرم تأکید کرد و با بیان این‌که عزاداریها فقط به بعد عاطفی قیام عاشورا نپردازند، افزود: باید به بعد انقلابی قیام حضرت اباعبدالله(ع) به اندازه کافی پرداخته شود.

وی با تشریح تلاش‌ رسانه‌های وابسته به غرب در ایجاد انحراف در مسیر عزاداریهای شیعیان برای اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، گفت: دشمنان اسلام و تشیع تلاش دارند، روح عزاداریها را از هدف و مرام حسینی جدا سازند، تا فقط شکل و ظاهر عزاداریها باقی بماند.ژ

آیت الله شبستری با بیان این‌که عزاداری با معرفت برای مصائب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) موجب حرکت در مسیر زندگی الهی و سعادتمند خواهد بود، خاطرنشان کرد: صیانت از حجاب، اقامه نماز واقعی و توجه جدی به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر از جمله اهداف اصلی و فلسفه عاشوراست که باید در عزاداریها، اشعار و سخنرانیها مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی بر لزوم برگزاری عزاداریهای توأم با معرفت و شناخت از حرکت حسینی تأکید کرد و گفت: عزاداریهای ماه محرم باید به ‌گونه‌ای باشد که روح آن امام مظلوم را راضی کند، چراکه بقای دین اسلام به برکت شهادت امام حسین(ع) بوده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که باید عزاداری محرم انسان را به آرمانها و اهداف قیام کربلا رهنمون سازد، گفت: برگزاری باشکوه تجمع دسته جات و هیأتهای حسینی تبریز در محرم بایستی مورد توجه متولیان امر قرار گیرد، انتظار داریم در این عزاداریهای ایام محرم وحدت شیعیان برای مقابله با یزیدیان زمان به رخ دشمنان کشیده شود./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات