۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۴۵۲۳۷۵
امام جمعه بجنورد:

گلزارهای شهدا دفاتر ثبت انقلاب اسلامی هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه گلزارهای شهدا دفاتر ثبت انقلاب اسلامی هستند، گفت: اگر قدرت معنوی شهید و شهادت نبود ما امروز این آرامش و امنیت را نداشتیم.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در دیدار شماری از مسؤولان فرهنگی استان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: شهدا ولی نعمت همه ما هستند که زمینه عزت و اقتدار امروزی ما را فراهم کردند.

وی با تأکید بر اینکه همه ما باید حافظ ارزشها و آرمانهای شهدا باشیم، افزود: انقلاب ما در ابتدا قولنامه‌ای بود اما دفاع مقدس دوران به ثبت رساندن این انقلاب بود به‌گونه‌ای که انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس سنددار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه گلزارهای شهدا دفاتر ثبت انقلاب اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: اگر قدرت معنوی شهید و شهادت نبود ما امروز این آرامش و امنیت را نداشتیم.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی و مستکبران از فرهنگ شهادت حاکم در بین ملت مسلمان ایران واهمه دارند، افزود: اینکه سالها است دشمنان گزینه‌های روی میز خود را مطرح می‌کنند اما جرأت انجام هیچ کاری را ندارند، نشانه ترس و واهمه آنها از این فرهنگ و بینش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه گزینه‌های روی میز دشمنان به درد نمی‌خورد و بهتر است برای شب اول قبر آنها باشد! گفت: ملت ما در هشت سال دفاع مقدس کاری کرد که دیگر حتی ذهن دشمن هم به طرف حمله نظامی به ما نمی‌رود.

وی با بیان اینکه رجزخوانی‌ها و هارت و هورتهای دنیای استکبار توخالی است، اظهار کرد: استکبار رشد ظاهری زیادی کرده اما محتوا ندارد و در حالی که زیاده‌خواه و خودخواه است، عمق و محتوا ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی و دنیای استکبار می‌دانند در مقابل ملت قدرتمندی قرار گرفته‌اند که نمی‌توانند به‌آسانی در برابر آن کاری کنند.

وی با یادآوری اینکه دشمنان در برابر نظام اسلامی حربه‌های مختلفی از جمله تهدیدها، تهمت‌ها، ترورها و جنگ نظامی را آزموده و به نتیجه نرسیده‌اند، افزود: دشمنان نظام از این به بعد هم با حضور بابصیرت مردم کاری از پیش نخواهند برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید در ادامه راه انقلابی و اسلامی خود از شهدا الگوبرداری کنیم، اظهار کرد: در جبهه مین‌گذاری بود و رزمندگان مین‌ها را خنثی کرده و جلو رفتند، الآن مین نیست اما منیت وجود دارد.

وی با بیان اینکه منیت‌ها چون مین عمل می‌کنند؛ از این‌ رو باید برای بالا رفتن بر روی منیت‌ها پا بگذاریم، افزود: اگر منیت‌ها میدان‌دار شوند رشد ما و نظام اسلامی متوقف می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه بایستی از حوزه خود و منیت بیرون بیاییم تا قدرت پرواز بیابیم، ادامه داد: امروز باید مین تکبر، حسد، خودخواهی، قدرت‌طلبی را خنثی کرده و جلو رویم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه مین‌های فرهنگی مانع از رشد و سرعت انقلاب هستند، تصریح کرد: اگر درد تکبر، حسد، بدبینی و غیره را در جامعه خود درمان نکنیم پس از چندی این مین‌ها حالت انفجاری می‌گیرند؛ از این‌ رو امروز ادامه راه شهدا با خنثی کردن منیت‌ها است./9314/202/ب2

ارسال نظرات