۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۴۵۲۶۳۴
حجت الاسلام رسایی:

برخی معتقدند برای پیشرفت باید اصول و ارزش ها را کنار بگذاریم

حجت الاسلام رسایی با بیان اینکه وظیفه ما تبیین تصمیم یک فرمانده منصف، متعهد، بدون هوا و هوس و سابقه سیاست بازی است، گفت: باید این تصمیم را در بخش های مختلف جامعه تبیین کنیم که چرا این تصمیم گرفته شده است.
حجت الاسلام رسایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید رسایی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی پنج شنبه شب در مسجد امام حسن عسکری(ع) پردیسان با تبریک هفته دفاع مقدس به تفاوت بین جنگ نرم و جنگ سخت پرداخت و ابراز کرد: امروزه خیلی از افراد زمان جنگ را درک نکرده اند و شاید با خودشان بگویند ای کاش ما با شهدا بودیم، حتی گاها مشاهده می شود این اشتیاق در بین خانم ها وجود دارد و آرزو می کنند که ای کاش ما مرد بودیم و چنین صحنه هایی را درک می کردیم، حال این سوال پیش می آید آیا ممکن است این فرصت مجددا فراهم شود.

وی ادامه داد: جنگ چیزی نیست که کسی برای به وجود آمدن آن خوشحال شود به خاطر اینکه جنگ آسیب ها و صدمات بسیار شدیدی را به همراه دارد، ولی این جنگ زمانی با ارزش می شود که شخص تمام هستی خود را برای دفاع از دین و خدای خود بدهد و گرنه جنگ به معنای عادی دارای ارزش خاصی نیست بلکه نهی هم شده است.

حجت الاسلام رسایی افزود: اگر دوران دفاع مقدس برای ما ارزشی دارد، ارزشش به خاطر تربیتی است که در آن دوره اتفاق افتاد و اگر کسی امروز حسرت آن روز را می خورد به دلیل تربیت و فضای تربیتی است که از آن روز بهره نبرده است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در جواب این سوال که آیا این دوران قابل تکرار است، گفت: جواب قرآن در خصوص این سوال مثبت است، ولی اینگونه نیست که باز هم شرایط گذشته عینا تکرار شود، نگاه قرآن به این مساله اینگونه است که می گوید شما همیشه در حال جنگ هستید تا زمانی که شما دست از دین و دیدگاهتان بردارید.

وی با بیان این که منظور قرآن از جنگ، جنگ نرم است، اظهار داشت: برادران و خواهران ما در حال جنگ هستیم واین را قرآن می گوید، منتهی سلاحش و سربازش متفاوت شده است، جبهه اش مختلط شده است، جنگ سخت توپ و تانک، هواپیما، موشک، تیر و تفنگ ، نیروهای دریایی، زمینی و هوایی دارد، روبه رو قرار می گیرد و کاملا معلوم است، در این نوع از جنگ شهید، پدر شهید مادر شهید و همسر شهید داریم ولی در جنگ نرم وضعیت متفاوتتر است و این چیزها نیست.

حجت الاسلام رسایی ادامه داد: در جنگ نرم مهمات و اسلحه ها متفاوت است و تجهیزات شبکه های مجازی، اینترنت و ماهواره است و سرباز آن سردبیر، دبیر، مدیر مسئول و مدیر کانال است، در این نوع جنگ اعتقادات و فرهنگ فرد هدف گرفته می شود، فرقی ندارد اینجا هم تلفات داریم ولی مقدس نیست.

وی عنوان کرد: در جنگ سخت تشخیص موقعیت دشمن راحت است ولی در جنگ نرم تشخیص موقعیت دشمن سخت است و ممکن است که در کنار تو قرار گرفته باشد ولی تو او را نشناسی، برخلاف جنگ سخت در جنگ نرم خانم و آقا ندارد و خانم ها می توانند فرمانده جبهه فرهنگی باشند.

حجت الاسلام رسایی با بیان اینکه کسانی که معتقدند که نباید وارد شبکه های مجازی شویم چون مربوط به یک نهاد جاسوسی است این تفکر غلطی است، اظهار داشت: باید در این شبکه ها وارد شد و اجازه نداد دشمن با شبهه افکنی به اهداف خود برسد.

وی با تاکید بر این که در جنگ فرهنگی برخلاف جنگ سخت زن و مرد نداریم و محدودیتی برای خانم ها وجود ندارد، گفت: ممکن است در این عرصه یک زن بتواند خیلی بهتر از مردها عمل کند؛ بنابراین این فضا و این میدان جنگی بر همه واجب است، ولی نباید با حضور در این فضاها عمر خود را تلف کرد و به موارد بیهوده پرداخته شود در این صورت تنها یک مزاحم است و حضورش در این فضاها هیچ منفعتی ندارد.

حجت الاسلام رسایی با بیان این که در این نوع جنگ باید به افرادی نگاه کرد که ثابت قدم هستند، تصریح کرد: مهمترین و اصلی ترین شخصی که در این عرصه ثابت قدم است رهبر معظم انقلاب هستند؛ بنابراین باید از ایشان درس گرفت و در این جبهه تمام تلاش خود را کنیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که ما با صحنه ای روبه رو هستیم که تشخیص در آن کار ساده ای نیست، بیان کرد: برخی مواقع ممکن است شناخت دوست و دشمن کار مشکلی باشد، دقیقا صحنه درگیری از مصادیق جنگ نرم است، انتخاباتی را پیش رو داریم و دوازدهمین رئیس جمهور قرار است با حضور ما انتخاب شود.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص اداره کشور گفت: ایشان می فرمایند ما دو نگاه برای اداره کشور داریم یک نگاه برای اداره کشور قائل به این است که اگر می خواهیم پیشرفت کنیم و مشکلات را حل کنیم باید روی اصول و آرمانها محکم بایستیم و با تکیه به توان داخلی خودمان به سمت حل مشکلات برویم و اشاره می کنند که یک نگاه دیگری هم است که معتقدند برای اداره و پیشرفت کشور باید سیاست خارجی خود را عوض کنیم و دست از اصول و ارزش همان بر داریم و بعد شروع می کنند به استدلال آوردن که چرا منطق نخست درست است، ایشان به این موارد اشاره می کند که ما حواسمان باشد.

وی با بیان این که خیلی ها برایشان این سوال پیش می آید که منظور از رهبری در مورد دوقطبی شدن کشور چیست، به هر در انتخابات رقابت وجود دارد و این باعث دوقطبی می شود، تصریح کرد: منظور از حضرت آقا از دوقطبی شدن یک شکل خاص است یعنی ایشان نمی خواهد آن حوادث و اتفاقاتی که حدود هشت سال قبل اتفاق افتاد پیش بیاید و برداشت شان این است و توصیه می کنند که من به صلاح نمی دانم نامزد ریاست جمهوری شوید و او هم قبول کرد.

حجت الاسلام رسایی عنوان کرد: وظیفه ما تبیین تصمیم یک فرمانده منصف، متعهد، بدون هوا و هوس و سابقه سیاست بازی است و باید این تصمیم را در بخش های مختلف جامعه تبیین کنیم که چرا این تصمیم گرفته شده است، از آن طرف در جبهه مخالفین یک خط راه افتاده و می گویند شما امروز حرف ما رسیده اید نخست در پاسخ به این افراد باید گفت خودشان در کجا ایستاده اند، در موقعیتی که دشمنان امام(ره) و انقلاب ایستاده اند، همچین شخصی نمی تواند بگوید ما هشت سال قبل درست می گفتیم چون الان در موقعیت هشت سال قبل نیستیم./875/پ201/ج

ارسال نظرات