۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۴۵۲۶۳۷
امام جمعه شهریار تأکید کرد؛

مساجد نباید استراحتگاه شوند/ لزوم توجه کسبه به احکام فقهی

نماینده ولی فقیه در شهرستان شهریار گفت: بهتر است حرمت مساجد حفظ شوند و افراد این اماکن را برای استراحت انتخاب نکنند.
کلنگ زنی مسجد شهریار کلنگ زنی مسجد شهریار کلنگ زنی مسجد شهریار کلنگ زنی مسجد شهریار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم کلنگ زنی مسجد بازار بزرگ میوه و تره‌‌بار شهریار، عصر پنج‌شنبه هشتم مهرماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسی سالمی امام جمعه شهریار، مهندس مسعود رهنما شهردار شهریار، جمعی از خانواده‌های شهدا و برخی از مسؤولان شهری در محل جدید بازار اصلی میادین میوه و تره بار شهریار برگزار شد.

احداث یک مسجد بی‌نظیر در دستور کار است

در بخش ابتدایی این مراسم، مهندس رهنما با تقدیر از همکاری مسؤولان شهری، گفت: با کمک دوستان خود در حوزه‌های مختلف شهری توانسته‌ایم اهداف خود را به مرحله اجرا برسانیم.

وی افزود: وجود یک فضای عبادی در مرکز بازار اصلی شهر به شدت مورد نیاز بود، بر همین اساس تصمیم به احداث یک مسجد بی‌نظیر و با ساختاری منحصر به فرد گرفتیم.

رهنما تأکید کرد: بنا به اهمیت ساختاری مسجد، طبق برآرودها قرار شده است یک مسجد با معماری شبیه به خانه خدا ذر مرکز میدان اصلی تره بار شهریار احداث شود، مسجدی که از نظر معماری به حدی منحصر به فرد خواهد بود که به عنوان یک طراحی ویژه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

تدریس احکام کسب به کسبه شهریار

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سالمی با پرداختن به جایگاه کسبه، گفت: کسانی که کسب و تجارت حلال می‌کنند، تا قیامت حبیب خدا هستند.

وی افزود: همه افراد جامعه باید تسلیم محض خداوند باشند و هرگز جایگاه، پول و شهرت آنها نباید عامل دوری آنها از خداوند متعال شود.

نماینده ولی فیقه در شهرستان شهریار تأکید کرد: بسیار امیدوار هستیم با همت موجود در بخش اجرایی پروژه احداث مسجد، یک ساختمان مقاوم و اصولی ساخته شود تا برای سالیان دراز مورد استفاده عموم مردم مسلمان قرار بگیرد.

امام جمعه شهریار با ابراز تاسف از برخی کم‌کاری‌ها، گفت: متاسفانه امروز شاهد هستیم که اروپایی‌ها به احکام دینی ما در حوزه آینده‌نگری توجه می‌کنند و کارهایشان را با اصول انجام می‌دهند، اما در داخل نوعی از دزدی محترمانه شکل گرفته است و برخی از سودجویان با کم‌فروشی دست به احداث بناهای بی کیفیت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت مراکز حوزوی در شهریار، ابراز داشت: مرکز حوزوی شهریار در راستای توجه به امر کسب حلال، به کسبه و تجار این شهر آموزه‌های دینی در حوزه کسب حلال را آموزش می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سالمی، گفت: آنقدر کسب حلال ارزشمند است که حتی محل کسب را «حجره» می‌نامند، دقیقا همان واژه‌ای که برای زندگی طلاب در مراکز حوزوی استفاده می‌شود.

وی پیشنهاد داد: بهتر است محل احداثی با نام مجسد شکل بگیرد و به آن نمازخانه گفته نشود، ضمن اینکه نام این محل نیز به نام امام هادی(ع) مزین شود، زیرا در کل شهریار که بیش از 150 مسجد دارد، هیچ مسجدی به نام امام هادی(ع) نیست.

امام جمعه شهریار ادامه داد: بهتر است یک خانه عالم نیز در کنار سازه مسجد احداث شود تا هم از برکت نماز جماعت استفاده شود و هم افرادی که برای کسب و تجارت به بازار میوه و تره‌بار مراجعه می‌کنند بتوانند از برکت وجود روحانیان در جهت بالا بردن اطلاعات دینی خود استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سالمی در پایان گفت: باید بسیار توجه شود که مساجد تبدیل به یک محل برای استراحت رهگذران نشود، زیرا مسجد قداست خاص خود را دارد و تنها باید در جهت امور دینی و الهی مورد استفاده قرار بگیرد.

گفتنی است در پایان این مراسم مراسم کلنگ‌زنی پروژه احداث مسجد امام هادی(ع) شهریار از سوی امام جمعه این شهر و جمعی از مسؤولان و خادمان شهرستان برگزار شد./201/856/ب1

ارسال نظرات