۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۴۵۲۸۹۶
حجت الاسلام میثمی:

مرزهای اعتقادی بر مرزهای خاکی و قومیتی ارجح است

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه در فرهنگ ما مرزهای اعتقادی مهم است و مرزهای ملی به تبع آن تعریف می‌شود، گفت: امروز مرزهای ایران با اسلام در هم آمیخته و دفاع از یکی دفاع از دیگری است.
حجت الاسلام میثمی

حجت الاسلام علی میثمی تهرانی، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه دشمن با برنامه و حساب شده به ما حمله کرده است، تصریح کرد: دشمن ابتدا مؤلفه های قدرت ما را می‌بینند بعد به آن مؤلفه های قدرت ما به طور غیر مستقیم حمله می‌کند، امروز این‌ها فهمیدند که یکی از رازهای جاودانه شدن انقلاب و حکومت جمهوری اسلامی ایران همین شهادت طلبی جوان‌های ما است به این حمله می‌کنند تا آن را تضعیف کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان به صورت غیر مستقیم حمله می‌کنند، گفت: دشمنان به این مساله آگاه هستند که اگر به صورت مستقیم حمله کنند این جوان‌ها از کشورشان و ناموسشان دفاع می‌کنند برای همین غیر مستقیم یعنی  با شبهه افکنی کار خود را پیش می‌برند.

حجت الاسلام میثمی با بیان اینکه وظیفه ما در مقابل این حرکت دشمن این است که به مردم و جوانان نشان دهیم که هدف دشمن چیست و کجا را می‌خواهند بزنند، ابراز داشت: اگر ما بتوانیم نشان دهیم که این‌ها کجا را می‌خواهند بزنند و در حقیقت امنیت ملی ما را هدف گرفته‌اند و می‌خواهند روحیه شهادت طلبی را پایین بیاورند؛ بنابراین اگر روحیه ایثار در دختر  و پسرهای کشور ما کم شود روز حادثه خطر نمی‌کنند و به راحتی امنیت ملی ما به خطر می‌افتد.

 وی با بیان اینکه راه مقابله با این موضوع این است که این مسائل را برای جوانان تبیین کنیم، افزود: با تبیین این مسائل جوانان  فریب این شعارها را نخواهند خورد و دشمن در رسیدن به هدفش در گل خواهد ماند.

حجت الاسلام میثمی با بیان اینکه باید مشخص شود که اصل فرهنگ ایرانی ما است و بعد عقاید ما به تبعیت از آن تعریف می‌شود یا اصل فرهنگی ایمانی ما است و بعد ملیت ما به تبع آن تعریف می‌شود، تصریح کرد: باید دید کدام درست است، یعنی اصل مرزهای اعتقادی است یا مرزهای قومیتی یا جغرافیایی که در فرهنگ ما نخست مرزهای اعتقادی مان مهم است بعد مرزهای ملی به تبع آن تعریف می‌شود.

استاد سطح عالی حوزه تصریح کرد: باید این موضوع را برای مردم تبیین کنیم که امروز مرزهای ایران با اسلام در هم آمیخته است، یعنی ما هم مسلمان هستیم هم ایرانی، یعنی دفاع از یکی دفاع از دیگری است، اگر هر کدام ضربه بخورد آن یکی ضربه می‌خورد، امروز اگر اسلام ضربه بخورد انگار ایران این ضربه را خورده است.

 وی با اشاره به اینکه اسلام حافظ ایران است و ایران هم مهد اسلام شده است، اظهار کرد: فرض کنید ما می‌خواهیم از ایران، اسلام و از منابع خودمان دفاع کنیم، لب مرز و در شهرهایمان بجنگیم بهتر است یا بیرون از شهر خودمان بجنگیم، پاسخ این سؤال در فرمایشی از امیرمؤمنان(ع) است که می‌فرمایند «فَوَاللَّهِ مَا غُزِيَ قَوْمٌ قَطُّ فِي عُقْرِ دَارِهِمْ إِلَّا ذَلُّوا» به خدا سوگند، هر ملّتى كه درون خانه خود مورد هجوم قرار گيرد، ذليل خواهد شد.

 حجت الاسلام میثمی با بیان اینکه دشمن هم این را فهمیده است که اسلام و ایران به هم آمیخته است هم ایران را می‌خواهند خار خفیف کنند و هم اسلام را، افزود: ما می‌خواهیم دفاع کنیم به برکت انقلاب به برکت اسلام این جنگ که زمانی در خرمشهر بود امروز در حلب است و چه خوب است در آینده به تل‌آویو برود، که این به نفع امنیت ملی داخلی ما است.

استاد سطح عالی حوزه با تأکید بر اینکه دشمن به ما پیچیده حمله می‌کند باید حرکت دشمن که ظاهری فریبنده دارد تبیین و چهره واقعی او برای جوانان مشخص شود، عنوان کرد: یکی از وظایف اساسی روحانیت این است که این پیچیدگی‌های مکر دشمن را برای مردم باز کنند وقتی مشخص شد، جوانان خودشان جلوی دشمن می‌ایستند./875/ت302/ی

ارسال نظرات