۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۴۵۳۲۹۰
حجت الاسلام موسوی شبستری مطرح کرد؛

نقش آفرینی در عرصه‌های جهانی با تکیه بر شعارهای کلیدی عاشورا

مسؤول واحد آموزش و پژوهش اداره امور پژوهشی مدارس علمیه با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرمودند ما هر چه داریم از محرم و صفر است، بر نقش آفرینی در عرصه‌های جهانی با تکیه بر شعارهای کلیدی عاشورا تأکید کرد.
حجت الاسلام موسوی شبستری

حجت الاسلام سید مسعود موسوی شبستری مسؤول واحد آموزش و پژوهش اداره امور پژوهشی مدارس علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اینکه قضیه عزاداری امام حسین(ع) در اسلام مسائل مهمی است که  باید بیشتر به این قضیه رسیده شود، ابراز کرد: قضیه امام حسین(ع)،‌ عزاداری و اقامه این عزا از مستحبات موکد است که بزرگان  بر روی آن تاکید کردند.

وی ادامه داد: حضرت امام(ره) فرمودند ما هر چه داریم از محرم و صفر است، یعنی اینکه ما اگر به این دستگاه کمک کنیم در واقع یک شعبه از آن کمک به فقرا است، بنابراین نمی‌توان کمک به فقرا را با کمک به دستگاه امام حسین(ع) که حفظ اصل دین است مقایسه کرد.

 حجت الاسلام موسوی شبستری تصریح کرد: فقرا در این دستگاه و  عزاداری‌ها شرکت و عزاداری می‌کنند، اطعام می‌شوند و در همین عزاداری‌ها اهل خیر انگیزه بیشتری برای کمک به فقرا پیدا می‌کنند، این منشأ و سرچشمه است و باید دانست کمک به فقرا شعبه ای از قضایای عاشورا است.

وی با بیان اینکه برای نقش آفرینی در عرصه جهانی باید روی شعارهای کلیدی عاشورا مانند شجاعت، آزادگی، استکبار ستیزی، ظلم ستیزی و بحث مهدویت تاکید کرد و اظهار داشت: فداکاری کاروان عاشورا و حضرت امام حسین(ع) برای این بود چون قرار است این قضیه به مهدویت برسد و حکومت حضرت را زمینه سازی کند.

حجت الاسلام موسوی شبستری افزود: اصل ماجرای قضیه عاشورا چیزی جز برپایی حکومت جهانی حضرت نیست؛ بنابراین باید روی این قضاهای عمومی کار کرد یعنی همه قضیه را تنها در هیأت خودمان ندانیم.

مسؤول واحد آموزش و پژوهش اداره امور پژوهشی مدارس علمیه عنوان کرد: ادبیات جهانی عاشورا، ظلم ستیزی، آزادگی، تفکر و حریت است و اینها مسیحی و غیر مسیحی بر نمی‌دارد و عام است؛ بنابراین باید روی این موارد کار کرد.

وی با بیان اینکه در واقعه عاشورا دو چهره از دین در حال اتفاق است مفاد ظاهری اسلام و شعائر اسلام چه فردی چه اجتماعی  و مسائل باطنی که معنوی و عرفانی و الهی‌اش است، گفت: اینها  در  ‌سفره عاشورا است، اگر دقت شود امام حسین(ع) همه اینها را به نمایش می‌گذارد، رهبر معظم انقلاب در این رابطه جمله بسیار زیبایی دارند که می‌فرمایند، عاشورا اوج معارف اسلام است./875/ت302/ی

ارسال نظرات